Få 3 gode grunde til at bruge SharePoint

Kursusadministration

Kontakt os

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 30 00.

Kurser i SharePoint

Få 3 gode grunde til at bruge SharePoint

2 min.

Hvad er SharePoint?

Simpelt fortalt er Microsoft SharePoint en portalløsning, skabt til at dele dokumenter og arbejde på tværs af geografi.

Lidt mere detaljeret forklaret er SharePoint en webbaseret dokumentstyrings- og videndelingsplatform, lanceret for første gang af Microsoft i 2001. Platformen fungerer som et teambaseret produktivitet- og softwareværktøj, der hjælper virksomheder med at dele indhold og dermed optimere samarbejde med kollegaer, samarbejdspartnere og kunder online.

Brugere af SharePoint kan opstille hjemmesider og diskussionsfora, hvor de kan dele, uploade, kreere og redigere dokumenter. I mange virksomheder bruger man e-mails til at sende dokumenter frem og tilbage mellem flere personer. Risikoen for at bytte rundt på nye og gamle versioner af samme dokument er betydelig. Desuden optager lagring af op til flere kopier af samme dokument på egen desktop en masse plads. SharePoint tilbyder én kilde til lagring, visning og opdatering af dokumenter og eliminerer dermed mange af disse problemer.

Hvad kan SharePoint bruges til?

SharePoint kan bruges som følgende:

  • En cloud-baseret dokumentdelingsplatform
  • En hjemmeside-, dokument-, kalender- eller listeskaber til samarbejde
  • Et content management system (CMS)
  • En Business Intelligence (BI) platform

3 gode grunde til at bruge SharePoint

grfaik

1. Du kan tilgå SharePoint hvor fra du vil

Hvis dig og dine kolleger arbejder meget på farten, eller fra forskellige lokationer, gør SharePoint det muligt at tilgå dokumenter hvor fra I vil, så alle har adgang til det samme opdaterede indhold.

2. Én version

Hvis dig og dine kolleger arbejder i samme dokument, kan man hurtigt ende med 10 forskellige versioner. Med SharePoint er det altid den seneste version af dokumentet der vises. SharePoint holder dertil styr på de forskellige versioner med en detaljeret historik over dokumentet.

3. Arbejde på samme tid

Dig og dine kolleger kan derudover arbejde i det samme dokument samtidigt. SharePoint holder således styr på hvilke ændringer dig eller dine kolleger laver i realtid.

Vil du vide mere?

Vil du lære mere om SharePoint? Med kurser hos Teknologisk Institut inden for Microsoft SharePoint lærer du, hvordan du kan organisere, synkronisere og dele vigtig viden og data. Hos Teknologisk Institut udbyder vi et bredt udvalg af kurser inden for SharePoint - både inden for Server og Forretningsudvikling.