Kurser

2 dages kursus 
Læring inden for et specifikt emne

Strategi i salget – skab mere værdi med effektive kundestrategier

3. - 4. marts 2025 Taastrup
19. - 20. juni 2025 Aarhus
25. - 26. august 2025 Taastrup
24. - 25. november 2025 Taastrup
DKK  9.999
ekskl. moms
Nr. 91430 A

Med en strategisk tilgang til salg kan du forbedre din position på markedet, etablere en tættere dialog med kunderne og øge lønsomheden i dine salgsaktiviteter. Kurset giver dig mulighed for at udvide din værktøjskasse med metoder til kundeanalyse og aktivere mekanismer, der skaber mere værdi i salgsprocessen.

En gennemarbejdet og målrettet indsats over for kunderne kan have en betydelig indvirkning på både virksomhedens omsætning og indtjening. Dette kursus giver dig en unik mulighed for at fordybe dig i udviklingen af din salgsstrategi og træne i, hvordan den implementeres effektivt.
 
Udvikling og vækst inden for kundehåndtering er en prioritet for næsten alle virksomheder. Dog mangler der ofte en effektiv kundestrategi i kombination med praktiske og resultatskabende værktøjer for både salgsansvarlige og salgsledere. Med det første udkast til kundestrategier for udvalgte kunder får du et solidt fundament til at vende tilbage til din virksomhed og igangsætte effektive tiltag, samtidig med at du opbygger en kundedialog på et helt nyt niveau.
 

Deltagerprofil

Du kan både være relativt ny og mere erfaren sælger. Du skal tage kurset, hvis du i det daglige oplever et øget behov hos dine kunder for mere dialog.

Hvis du har en vis erfaring med salget og er udfordret af markedsmodstand eller ambitiøse vækstmål, så er dette kursus relevant for dig. Hvad enten du sælger BtC, BtB eller serviceydelser, så designes dit forløb så du får maksimalt udbytte.
 

Udbytte

  • Du får et kundeprioriteringsværktøj
  • Du får identificeret egne udviklingsområder
  • Du får en template til kundeanalyse
  • Du får en fremgangsmåde til interessentanalyse
  • Du får udarbejdet dit første udkast til en kundestrategi
  • Du får trænet din strategi mhp. optimering
  • Du får løbende personlig feedback

Det får du på kurset

Vi sørger for, at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære.

Efter du har fuldendt kurset, vil du modtage et kursusbevis.

Kursusbevis

Hos Teknologisk Institut bruger vi kun erfarne undervisere.

Erfaren underviser

På kurset får du morgenmad, frokost, snacks og drikkevarer.

Fuld forplejning

På kurset er der indtænkt øvelser og deltagerinddragelse.

Øvelser og inddragelse

Kursusmateriale er inkluderet i prisen.

Materiale

Tæt på kursusstedet er der gratis parkering.

Gratis parkering

Indhold

Effektskabende værktøjer og metodikker
På kurset får du styrket din værktøjskasse ift. kundeanalyse og aktivering af værdiskabende mekanismer i salgsarbejdet. Du vil konkret arbejde med
Begrænsninger/muligheder i din kundeportefølje og dit ”mindset”
Dette har stor betydning for din indsats samt den tro og vilje du tilfører arbejdet. Udover konkrete værktøjer til kundeprioritering, får du indsigt i dit eget udviklingspotentiale og igangsat en rejse mod nye højder i salgsarbejdet.
Kunde og relationsanalyse
Det er essentielt at forstå både kunden og relationens grundlæggende konstellation, herunder realistiske muligheder og trusler. Denne viden er byggesten for din kundestrategi og dens løbende implementering.
Interessentanalyse
Mange virksomheder har et ønske om at sælge yderligere produkter/ydelser til kunden eller skabe kontakt andre steder eller på andre niveauer i kundens organisation. Indfrielsen af sådanne mål starter med en vellavet interessentanalyse. Du får en template med fokus på kundeværdi og muligheden for at anvende den på udvalgte kunder i løbet af kurset.
Værdiskabende kundedialog
På kurset vil du blive trænet på implementeringsniveau ved at anvende traditionelle salgsværktøjer med det formål at finjustere en effektiv kundestrategi. Dette indbefatter:
- Fokuseret spørge- og lytteteknik
-Værdiorienteret argumentationsteknik
-Balanceret behandling af indvendinger
 

Form

Kurset er praksisbaseret og vil tage udgangspunkt i aktuelle kundecases som du medbringer fra din egen verden. I løbet af kurset modtager du nuancerede og konstruktive tilbagemeldinger ift. implementering, som er skræddersyede til dig og direkte aktionsbare i dit efterfølgende arbejde.

Dag 1
På denne dag samler vi viden og værktøjer til udarbejdelse af en effektiv kundestrategi. Om eftermiddagen udarbejder vi første udkast til kundestrategien.
Dag 2
Her ”trykprøver” vi din kundestrategi i praksis. Det gøres i forskellige rollespilssituationer med din kunde. Under observation af de øvrige deltagere får du en konstruktiv tilbagemelding. I rollespillet vil vi udforske din kundes modtagelighed for din strategi. Du får efterfølgende materiale med hjem, som du kan anvende til videre finpudsning af arbejdet og udvikling af den endelige strategi.
Materialer
På kurset arbejder vi med kursusmateriale og opgaver på dansk. Du får adgang til ekstramateriale, spækket med råd, tips og tricks fra instruktører med mange års praktisk erfaring. Alt sammen på dansk.
 
29144
Underviser

Thomas Preetzmann

Thomas har bred erfaring med salg, kommerciel ledelse, undervisning, træning og forskning samt rollen som ledelseskonsulent for en lang række forskellige virksomheder. Han har en PhD fra Aarhus Universitet fra 2018: en forskningsvinkel forankret i kvantefysik, på en kommerciel verden præget af digital acceleration, kompleksitet og uforudsigelighed. Thomas’ største prioritet i arbejdet med vidensformidling er at etablere forbindelser mellem mennesker, værktøjer og virkeligheden.

Vælg dato

Taastrup
3. - 4. marts 2025
Aarhus
19. - 20. juni 2025
Taastrup
25. - 26. august 2025
Taastrup
24. - 25. november 2025
Taastrup
2. - 3. marts 2026