3 gode grunde til at tage på kursus i ITIL®
4 min.
Uanset om du allerede arbejder med ITIL® - eller først skal til det nu - så er der mange gode grunde til at øge dine kompetencer med et kursus på Teknologisk Institut. Læs med her, hvor vi fortæller mere om ITIL® og giver dig 3 gode grunde til, hvorfor du skal tage på kursus i ITIL®
Hvis du arbejder du med ledelse og styring af IT-services, så kender du helt sikkert ITIL®. ITIL® er et fælles sprog for IT-professionelle – og et internationalt anerkendt rammeværk til at levere gode digitalt understøttede services. Rammeværket hjælper dig med at afgøre, hvordan IT-ressourcer skal organiseres for at kunne levere forretningsmæssig værdi ved at dokumentere processer, procedurer, opgaver, funktioner og roller.Hvorfor tage på kursus i ITIL®?
Måske har du overvejet at udvide dit kendskab til og kompetencer inden for ITIL® med et kursus? Der er mange muligheder uanset dit niveau, der findes nemlig kurser til dig, både hvis du er helt grøn eller mere garvet og ønsker certificering. Men hvorfor bruge tid og ressourcer på et kursus, tænker du måske? I denne artikel giver vi dig 3 gode grunde til at tage på et ITIL®-kursus.
3 gode grunde til at deltage på et ITIL®-kursus:
1. Øg din effektivitet og arbejdsglæde
Der er en grund til, at ITIL® er en af de mest udbredte best practice-metoder inden for IT Service Management. Med et kursus får du redskaber og øvelse i at bruge ITIL® til dine serviceoperationer, så du kan bruge mere tid og fokus på kunde- og brugeroplevelsen fremfor tekniske problemer. ITIL® kan skabe rammerne for en mere effektiv og produktiv arbejdsdag, hvilket i sidste ende kan være med til at øge din generelle arbejdsglæde.
2. Udvid dit netværk
Når du deltager på et ITIL®-kursus på Teknologisk Institut, får du god mulighed for personlig sparring med underviseren, men også med de andre deltagere på kurset. På den måde møder du nye mennesker, som deler din faglige interesse. De nye forbindelser udvider dit netværk og giver mulighed for erfaringsudveksling og sparring. Efteruddannelse er altså en god vej til at få nye bekendtskaber og kontakter, som du kan trække på i dit arbejdsliv.
3. Styrk din markedsværdi
Med et ITIL®-kursus i bagagen får du nye kompetencer og evner, som du kan bruge til at booste dit CV. ITIL® er det mest populære rammeværk for succesfulde og effektive IT-operationer, og det bruges af tusindvis af organisationer verden over. Derfor er et ITIL®-kursus noget, der pynter rigtig godt på dit CV.
Det er ikke kun dig, der får gavn af et kursus i ITIL® - det gør din arbejdsplads også! Med nye og forbedrede kompetencer bliver du en endnu større ressource for din chef og dine kollegaer. På den måde står du stærkere i forhold til forfremmelse og til fremtidige lønforhandlinger.
Sidst, men ikke mindst: Så forbedrer et kursus i ITIL® ikke bare din position på din nuværende arbejdsplads, men det øger også dine muligheder for at få et nyt arbejde i fremtiden. Når du efteruddanner dig inden for ITIL®, viser du fremtidige arbejdsgivere, at du følger med udviklingen og holder dig opdateret med den nyeste viden. Dét er et værdifuldt signal at sende, og det kan være med til at adskille dig fra andre kandidater, hvis du en dag i fremtiden søger et nyt job.
Skal du på kursus i ITIL®?
Uanset om du allerede har indgående kendskab til ITIL®, eller først skal til at arbejde med det nu, så finder du et relevant kursus, der matcher dine behov og ønsker på Teknologisk Institut. Du er altid velkommen til at kontakte os på 72 20 30 00, hvis du har spørgsmål. Se vores brede udvalg her:
Grundlæggende ITIL®-kurser:
Succesfuld Incident Management
Optimal videndeling i service desken
Videregående kurser der kræver, at du har en certificering i ITIL® 4:
ITIL® 4 Create, Deliver & Support
ITIL® 4 Direct, Plan & Improve
Har du spørgsmål til ITIL®-kurser og certificeringer?
Kontakt os på 72 20 30 00, og lad os vejlede dig i den rigtige retning.
ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.