Få ekspertens råd til den positive kommunikation
3 min.
Når vi kommunikerer med hinanden, er det vigtigt, at vi bruger nogle positive vendinger og positive værdiladede ord. Få gode råd til, hvordan du vender din kommunikation til at blive mere positiv.
Hør Lars Illsøe Mikkelsens gode råd til den positive kommunikation:
Lars Ilsøe Mikkelsen brænder for arbejdet med service, salg, ledelse og personlig udvikling. Lars har siden 1992 undervist på kurser inden for service, værdiskabende kommunikation og salg, og har igennem hele karrieren arbejdet med service og salg i praksis. Som underviser er Lars fuld af energi og nærvær, og har en uformel, humoristisk og direkte undervisningsform. Han arbejder meget ”hands on” og altid med afsæt i kursusdeltagernes hverdag, hvilket er deltagerens garanti for input og værktøjer, som kan bruges allerede dagen efter kursus. Her oplever du teori i praksis og garanti for anvendelighed.
Lars' gode råd til den positive formulering:Tænk over dit ordvalg, og vælg positive formuleringer: Det er fx ikke ligegyldigt hvis en kunde spørger "hvornår lukker I", om vi svarer "vi lukker kl. 16" eller "vi holder åbent til kl. 16". Når vi fortæller, at vi lukker kl. 16, beskriver vi begrænsninger. Når vi fortæller, at vi holder åbent til kl. 16, beskriver vi muligheder. |
Få ny inspiration til den daglige service og den positive formulering
Få en smart print-selv-oversigt over de formuleringer der er HOT og dem der er NOT:
Vil du vide mere?
Du kan lære mere om salg og rådgivning, og møde Lars på kurserne:
Kilde: Lars Illsøe Mikkelsens, Salgschef ved Teknologisk Institut