
Hvad er Microsoft Dynamics 365?
3 min.
Microsoft Dynamics 365 er Microsofts cloudbaserede platform til virksomheder, der samler de applikationer, du har behov for i din forretning i én samlet løsning. Dynamics 365 tilbyder mange muligheder, der kan støtte din forretning på næsten alle parametre. I denne artikel gør vi dig klogere på, hvad Microsoft Dynamics 365 er, hvem der kan bruge det, og så svarer vi på, hvorfor du børe overveje at benytte det.
Dynamics 365 er til virksomheder, der ønsker en mere struktureret proces og sammenhængende ramme, der hjælper med at strømline forretningsprocesser og procedurer.
Microsoft Dynamics 365 er en samling af cloud-baserede forretningsapplikationer, der inkluderer både ERP- og CRM-funktionalitet. Den omfatter moderniserede versioner af tidligere Dynamics-produkter, hvor Dynamics AX er blevet til Finance and Operations (nu opdelt i separate apps), Dynamics NAV er blevet til Business Central, og Dynamics CRM er integreret i apps som Sales, Customer Service og Marketing.
Hvad kan Microsoft Dynamics 365?
Systemet er yderst brugervenligt og fleksibelt, fordi det ligger i skyen og det kan derfor anvendes af dig og dine medarbejdere, hvad enten I er på kontoret, hjemme eller på farten. Fleksibiliteten understreges yderligere af, at det kan benyttes på alle enheder. At det ligger i skyen betyder også, at du kan vinke farvel til dyre indkøb og udrulninger af nye versioner, og det gør også, at du trygt kan benytte dine IT-løsninger, da sikkerheden er i top.
Dynamics 365 samler intelligente og køreklare ERP og CRM-applikationer, innovative dataanalyse-muligheder og workflows i skyen. Platformen integrerer desuden problemfrit med Power BI, Office 365 og applikationer, der giver jer fordelene ved kunstig intelligens.
Hvem kan bruge Dynamics 365?
Dynamics 365 er modulært opbygget, sådan at du kan starte med at implementere de applikationer, der hurtigst skaber værdi i din virksomhed. Dynamics 365 kan benyttes til en række forskellige funktioner i virksomheden.
- Marketing: Du kan skabe det fulde overblik over en kunderejse, og få brugbare værktøjer til at måle effekten af kampagner. Ved hjælp af AI kan I forstå data bedre, oprette kundesegmenter og behandle persondata.
- Kundesupport: Dynamics 365 tilbyder en effektiv og fleksibel løsning til jeres kundesupport, så I nemt kan hjælpe kunderne. Ved hjælp af AI kan I hurtigere lokalisere udfordringer, tilbyde løsninger, fordele sager og automatisere processer, der sparer ressourcer.
- Finans: Her kan Dynamics 365 hjælpe med alt fra prognoser af kundebetalinger og pengestrømme til effektive analyser af økonomiske data samt budgettering.
- Salg: Du kan få værktøjer, der kvalificerer potentielle salgsmuligheder, der hjælper med at holde overblik over forskellige dele af processen, og som styrker kunderelationerne. Det kan også benyttes til at styrke salgsafdelingen gennem analytiske redskaber til at forudsige fremtidige indtægter og til at automatisere processer som for eksempel salgsvejledning.
- Forsyningskæde: At holde det logistiske overblik og at holde styr på forsyningskæden behøver ikke være en uoverskuelig proces. Dynamics 365 kan modernisere din forsyningskæde, så der kommer mere transparens og synlighed, og så planlægningen bliver lidt lettere. Du kan få hjælp til efterspørgselsplanlægning, indkøb, lagerstyring, leverandører og til at vurdere potentielle risici og muligheder for optimering.
- Administration: Her får du adgang til systemer, der gør det nemmere at holde styr på administrative opgaver. Med Business Central får du en samlet pakkeløsning, der kombinerer bl.a. drift, forsyningskæde, salg og økonomi m.m..
Hvorfor skal du benytte Microsoft Dynamics 365?
Med Microsoft Dynamics 365 får du et effektivt værktøj, som understøtter både salg, marketing og kundeservice i din virksomhed. Systemet er en kundedatabase, som indeholder værktøjer, der hjælper med at vedligeholde og udvikle relationen til eksisterende og potentielle kunder - dette giver grundlag for de bedste kundeoplevelser og skaber langsigtede relationer.
Med Dynamics 365 får I let adgang til alle data fra indkommende kanaler, og I bliver dermed i stand til at:
- Optimere salg og dermed hente flere ordrer hjem
- Få mere ud af jeres marketingbudget
- Skabe basis for en bedre kundeservice
Hvorfor bør du uddanne dig inden for Microsoft Dynamics 365?
Der er flere gode grunde til at tage et kursus i Microsoft Dynamics 365. Vi har samlet nogle stykker herunder:
Du styrker dine kompetencer. Dynamics 365 tilbyder mange muligheder, som kan styrke dine kompetencer i forskellige jobfunktioner inden for f.eks. finans, kundeservice, marketing, salg, administration og logistik. Du kan altså både specialisere dig yderligere inden for et givent felt, eller du kan udvide din kompetenceflade.
Du bliver en vigtigere ressource på din arbejdsplads, da du får indsigt i værdifulde redskaber, der kan afhjælpe en masse processer, som frigiver ressourcer. Med kompetencer i Dynamics 365 bliver du stærk i digitale løsninger, som efterspørges i højere grad.
Du styrker dine karrieremuligheder. Du bliver mere attraktiv på arbejdsmarkedet, da du kan tilbyde en række kompetencer, og det gør dig også i stand til at påtage dig ekstra arbejdsopgaver, et større ansvar og muligvis også helt nye jobfunktioner.
Du står også stærkere i en lønforhandling, da du har håndgribelige beviser på dine kompetencer.
Vil du vide mere?
Vil du vide mere om efteruddannelse inden for Microsoft Dynamics 365? Hos Teknologisk Institut udbyder vi en bred vifte af kurser inden for Microsoft Dynamics 365, både for dig der er ny inden for Dynamics, og dig der allerede har erfaring.