Kurser

2 dages kursus 
Læring inden for et specifikt emne

Incident and Problem Management - simulationstræning

Tid & sted
Tilbydes som firmakursus.

Kontakt os på tlf. 7220 3000 eller skriv til kurser@teknologisk.dk for at høre mere.
Pris efter aftale
Nr. 87814 A

Lær, hvordan du bliver i stand til at håndtere incidents hurtigt og sikkert, og lær hvordan du går fra kortsigtede løsninger til langsigtede løsninger. Der er tale om et praktisk kursus, hvor du via simulationstræning får teorien og praktikken under huden – og gør dig klar til at øge sikkerheden i din virksomhed, løse incidents og problemer hurtigere, eller skabe it-projekter, hvor tilbagevendende problemer, nedbrud og lange svartider undgås.

Efter kurset i Incident og Problem Management med simulationstræning er det slut med at basere dine løsninger på antagelser. Her lærer du det, som du ikke kan lære andre steder, og som er af afgørende betydning for kvaliteten af processerne - nemlig de praktiske færdigheder, der skal til for at løse komplicerede og ukendte incidents og problemer sikkert og hurtigt.

Deltagerprofil

Tekniske specialister, udviklere, projektledere, it-sikkerhedsansvarlige, m.fl. som ønsker at forbedre deres evne til at løse komplicerede og ukendte incidents og problemer sikkert og hurtigt.

Udbytte

  • Løse incidents sikkert og hurtigt, mens begivenhederne udfolder sig
  • Nedbryde en situation i nøjagtige symptomer
  • Indsnævre mulige årsager, før du tager intuitiv handling
  • Undgå ’Trial and Error’
  • Identificere kortsigtede korrigerende handlinger
  • Udføre anvendelige Root Cause Analyser
  • Anbefale permanente korrigerende handlinger
  • Arbejde effektivt sammen i problemløsningsteams

Det får du på kurset

Vi sørger for, at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære.

Efter du har fuldendt kurset, vil du modtage et kursusbevis.

Kursusbevis

Hos Teknologisk Institut bruger vi kun erfarne undervisere.

Erfaren underviser

På kurset får du morgenmad, frokost, snacks og drikkevarer.

Fuld forplejning

På kurset er der indtænkt øvelser og deltagerinddragelse.

Øvelser og inddragelse

Indhold

Scenarierne indeholder:

  • Hardware, software og miljømæssige fejl
  • Incidents og problems med en eller flere årsager
  • Varierende sværhedsgrader
  • Lange svartider, forkert output, fejlmeddelelser og usædvanlig funktionsmåde
  • Konsekvenser ved handlinger
  • Videoer, animationer og log filer
  • Scoreboard, som måler både kvaliteten og produktiviteten af gruppernes root cause analyser (RCA)

Anmeldelser af Incident and Problem Management - simulationstræning

Meget relevant og godt formidlet, rigtig godt med den store brugerdeltagelse - det er den bedste måde at lære på.
 - Luise Due Koren Region Sjælland

Form

Simulationstræningen leveres af en erfaren instruktør, som anvender sim4people’s effektive simulator kombineret med væsentlig teori. Dermed undgås endeløse Powerpoint præsentationer og information overload.

Simulatortræningen indeholder realistiske og udfordrende scenarier baseret på virkelige hændelser.

25656
Underviser

Undervisningen varetages af Sim4People, primært af Thomas Fejfer, der er ekspert i Kepner-Tregoe, og Incident Management og Problem Management.

Vil du vide mere?

Sådan får du succes med din IT-forretningsudvikling

Sæt fokus på jeres IT-systemer, og hiv dem en tur i udviklings-møllen. En relativ lille IT-investering kan give store gevinster og være med til at skabe forretningsu...

Læs mere