Kurser

Nyt2 dages virtuelt kursus 
Online læring med live underviser

Optimer din arbejdsdag med Microsoft 365 (Virtuelt)

14. januar 2025 Virtuelt kursus
11. februar 2025 Virtuelt kursus
11. marts 2025 Virtuelt kursus
8. april 2025 Virtuelt kursus
DKK  7.999
ekskl. moms
Nr. 91603 A

Microsoft 365 er din adgang til smartere og mere effektivt arbejde og samarbejde. På kurset får du en grundlæggende forståelse for, hvad Microsoft 365 er samt hvordan flere af Microsoft 365´s applikationer kan benyttes, enten alene eller i sammenhæng med andre applikationer. Kurset er virtuelt med live underviser og består af i 4 moduler á 3 timers varighed. Første modul er fastlagt på de viste datoer, de resterende tages på valgfrie dage.

Smartere arbejde med de bedste applikationer

Microsoft 365 er en samling af de bedste applikationer fra Microsoft, der giver dig alt, hvad du har brug for i din hverdag – personligt og til samarbejde. Du får adgang til OneDrive, Teams, Outlook, To Do, og mange flere - alt sammen i skyen, så du og dit team kan arbejde hvor som helst og når som helst.

Microsoft 365 er ikke bare et værktøj - det er en måde at arbejde på. På kurset får du tips og tricks til at optimere din arbejdsproces og spare tid og ressourcer. Du får styr på mailkultur og brug af Outlook, bliver fortrolig med filhåndtering med OneDrive og kommer hele vejen omkring Teams i både struktur og opbygning og intern, ekstern kommunikation samt effektive onlinemøder.

Deltagerprofil

Alle, der er nye i Microsoft 365 eller som har arbejdet med det i en periode, men ikke oplever at få fuld udnyttelse af de muligheder Microsoft 365 byder på. Det er en forudsætning at kunne arbejde selvstændigt i Office applikationerne.

Udbytte

  • Du får forståelse for Microsoft 365 og indblik i, hvordan tingene hænger sammen i de mest anvendte applikationer af Microsoft 365 samt lærer at kende til fordele og ulemper
  • Bedre overblik over dine mails, opgaver, tid samt lærer nye måder at strukturere, prioritere og søge på
  • Bliver fortrolig med det at arbejde ”i skyen” og den synkronisering, der foregår af dine dokumenter
  • Lærer at oprette eget filbibliotek i OneDrive samt at bruge OneDrives muligheder for mere effektivt at arbejde med dine filer
  • Bedre kommunikation, ved at anvende den rette platform, så du kan målrette kommunikationen, når det er internt såvel som eksternt
  • Bedre møder hvor du føler dig tryg og kender de muligheder, der er for at skabe involvering og styre mødedeltagere både før, under og efter
  • Effektivt samarbejde i Teams, internt eller med eksterne. Lær hvordan du opbygger et godt team, så I kan samarbejde og kommunikere på en nem og enkel måde

Det får du på det virtuelle kursus

Vi sørger for, at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære.

Efter du har fuldendt kurset, vil du modtage et kursusbevis.

Kursusbevis

Hos Teknologisk Institut bruger vi kun erfarne undervisere.

Erfaren underviser

På kurset er der indtænkt øvelser og deltagerinddragelse.

Øvelser og inddragelse

Kursusmateriale er inkluderet i prisen.

Materiale

Indhold

Modul 1: Outlook

Mail:
  • Personlig tilpasning af egen Outlook
  • Forslag til en mappestruktur der virker
  • Brug af genvejstaster og omtale @ i mail
  • Korrekt brug af Emnelinje, Til, Cc og Bcc
  • Prioriter mail med Opfølgningsflag, både modtaget og sendte mails
  • Kategorier
  • Arkivering af mails
  • Hurtig Trin
  • Regler
  • Søgning og Søgemapper
Kalender
  • Tilpasning af egen Kalender
  • Oprette, redigere og slette aftaler
  • Tildele tilladelser til andre
  • Tilføje og arbejde med andres kalender
  • Optaget og ledig tid, samt planlægningsassistenten
  • Mødesvar på mødeindkaldelse
To Do
  • Opret mindre opgaver i Listen over daglige opgaver
  • Opret større opgaver i Opgaver
  • Se alle opgaver i Listen over daglige opgaver, herunder også mails med flagmarkering
  • Opret Outlook opgaver i OneNote
  • Intro til Planner
  • Se alle dine opgaver i To Do app

Modul 2: OneDrive for Business

Hvad er Microsoft 365
  • Microsoft Edge – log-in
  • Office.com
  • Præsentation af de forskellige apps
  • Hvilke apps benyttes til hvilke opgaver
  • Muligheder for samarbejde
  • Adgang via mobilapp
Hvad er OneDrive
  • Overblik over hvor dokumenter lagres i office.com
  • OneDrive navigation i office.com
  • Søg og filtrer
  • Hvordan virker synkronisering
  • Kontrol og opsætning af synkronisering
  • Synkronisering af filer og sikkerhedskopiering af Skrivebord, Dokumenter, Billeder
Personligt arbejde med egne filer i OneDrive
  • Oprette filstruktur
  • Oprette, gemme, rediger, slette og gendanne dokumenter
Samarbejde med andre via OneDrive
  • Deling af filer – via Outlook, Office.com og Office applikationer
  • Rettigheder – læse-, eller redigeringsrettigheder
  • Samtidig redigering – registrer ændringer, kommentar og brug af @ og versionsstyring
  • Overblik over hvad du har delt og hvad der er delt med dig
  • Overblik over samarbejde under møder
  • Stop deling
Apps på mobile enheder
  • Microsoft 365

Modul 3: Teams Struktur og Opbygning

Teams struktur
  • Hvad er Teams
  • Personlige indstillinger og tilpasninger for Teams applikationen
  • Brug af kanaler – Standard, Privat og Delt
  • Rettigheder
  • Slette og gendanne Kanaler
Filhåndtering
  • Oprette filstruktur
  • Oprette dokumenter
  • Samarbejde i dokumenter, herunder Gennemse ændringer
  • Slette og gendanne dokumenter
  • Versionshistorik
Kommunikation via Indlæg
  • Oprette, formater, indhold og rediger Indlæg
  • Tagging
  • Reaktioner og svar
  • Søgning
Øvrige applikationer
  • En kort intro til de mest anvendte applikationer i Teams fx: Planner, Lists og Whiteboard
  • Hvilke applikationer benyttes til hvilke opgaver
  • Hvordan tilføjes applikation til en Kanal
Apps på mobile enheder
  • Outlook
  • To Do
  • OneNote
  • Teams

Modul 4: Teams Chat og Onlinemøder

Kommunikation
  • Lukket kommunikation vs. åben kommunikation
  • Mail versus Teams kommunikation
Chat
  • 1:1 eller gruppechat
  • Muligheder under chat - formatering, reaktioner, opkald, deling af skræm, øvrige muligheder
  • Indstillinger for chat
  • Fastgør, Åbn i nyt vindue, slet, forlad, notifikationer
  • Søg i chat
Det gode onlinemøde
Før
- Indkaldelse via Teams eller Outlook og hvad er forskellen
- Indstillinger for mødet
- Forberedelse inden mødet – Agenda ved brug af LOOP, Afstemning, private rum, whiteboard tavle
- Kamera og mikrofon
- Indstillinger – baggrundseffekter og galleri

Under
- Enhedsindstillinger – Kamera og mikrofon
- Brug af chat
- Håndsoprækning og reaktioner
- Hurtig måling/rating
- Brug af deltagerliste
- Deling af skræm, Excel live og PowerPoint live
- Brug af Private rum

Efter
- Fra agenda til mødereferat og opgavefordeling
- Brug af OneNote
- Brug af LOOP
- Deltag i møder fra mobile enheder
Apps på mobile enheder
  • Outlook
  • To Do
  • OneNote
  • Teams

 

Form

Kurset er virtuelt med live underviser og består af i alt 4 moduler á 3 timers varighed. Første modul er fastlagt på de viste datoer, de resterende tages på valgfrie dage.Disse dage modtager du besked om efter tilmelding.

Det er en god ide at logge ind via det tilsendte link ca. 5 minutter før, så du er klar og har testet, at lyd og mikrofon virker.

Underviser

Teknologisk Institut benytter erfarne undervisere fra et bredt netværk af dygtige specialister.

Vælg dato

Virtuelt kursus
14. januar 2025
Virtuelt kursus
11. februar 2025
Virtuelt kursus
11. marts 2025
Virtuelt kursus
8. april 2025
Virtuelt kursus
20. maj 2025