Tips til at styrke din LinkedIn-profil
LinkedIn er dit professionelle ansigt udadtil. Det er derfor vigtigt, at din profil sender de rigtige signaler. Uanset om du er jobsøgende eller ej, bør din LinkedIn-profil altid være opdateret. Det er nemlig ikke kun fremtidige arbejdsgivere, der har adgang til din profil, men også nuværende samarbejdspartner og forretningsforbindelser, du skal fremstå kompetent og professionel overfor.
LinkedIn er verdens største samling af online CV’er, med over 300 millioner bruger på verdensplan. I Danmark har næsten 2 mio. danskere oprettet profiler på mediet. 36% af alle danske virksomheder brugte LinkedIn sidste gang de rekrutterede.
LinkedIn er dog mere end et online CV, hvor du kan profilere din personlige og faglige viden. LinkedIn er en vidensbank af jobopslag, faglige diskussioner og artikler, professionelle fællesskaber mm.
Du kan med 10 enkle råd optimere din LinkedIn-profil, så du fremstår professionel, aktuel og kompetent.
Få en smagsprøve herunder - ellers kan du få tilsendt vores e-bog, hvor alle 10 tips er grundigt beskrevet.
Upload et professionelt billede
Hvis du ikke har et professionelt billede, så sæt det øverst på din to-do-liste. Med ”professionelt” menes der et billede, der er vellignende og velegnet til at præsentere dig. Et par gode råd er at have øjenkontakt med kameraet, smile, bruge en neutral baggrund, og bruge et nærbillede.
Lav en fængende titel
Som standard udfylder LinkedIn din titel med din stillingsbetegnelse og nuværende arbejdssted. Hvis du vil have din profil både skiller sig ud og er søgbar, kan det være en rigtig god idé at omskrive titlen, så den indeholder vigtige nøgleord, der bedst beskriver dine kompetencer.
Tilføj billeder eller dokumenter, og vis eksempler på dit arbejde
Ved at tilføje billeder, videoer eller dokumenter til din profil, giver du et indblik i dine reelle kompetencer. Det er derfor en rigtig god måde at skabe en visuel portefølje sammen med dine ”standard” CV-oplysninger. Upload kun materiale der har relevans for dine arbejdsopgaver og hvis det giver mening i forhold til dine kompetencer og karrieremål.
Anbefalinger
At få andre til at godkende dine kompetencer er selvfølgelig rigtigt godt, men hvis du kan få andre (kolleger, chefer, medarbejdere, samarbejdspartnere mm.) til at skrive dig en anbefaling, viser du virkelig troværdighed og autenticitet!
Tilmeld vores nyhedsbrev ved at udfylde formularen, og vi sender dig e-bogen "Top 10 tips til at styrke din LinkedIn-profil".
Læs mere om hvordan vi behandler din data
*Sociale medier: Facebook, Instagram og LinkedIn