
Bliv klogere med en videnkupon - 2014
DMRI har udført forbrugerundersøgelser for virksomhederne Ebeltoft Gaardbryggeri og Vadehav, Marsk og Mad.
Vadehav, Marsk og Mad var interesseret i en forbrugerundersøgelse af deres lam og den egnsspecifikke smag, som marskens græstyper og salt fra havet giver. Ebeltoft Gaardbryggeri ville gerne have fokus på deres sodavandsproduktion og finde frem til de helt rigtige smagsvarianter.
Forbrugerne blev udvalgt efter forskellige kriterier til de to undersøgelser. I tilfældet med Vadehav, Marsk og Mad var det vigtigt, at forbrugerne i forvejen kunne lide lam, mens forbrugerne til Ebeltoft Gaardbryggeri blev delt i segementer – blandt andet studerende og yngre voksne, der bruger byens tilbud. Alle blev de bedt om at sætte ord på deres oplevelse af produkterne.
Ebeltoft Gaardbryggeri har blandt andet brugt resultaterne af forbrugertesten i deres markedsføring. Se:
Læs også:
Meinert & Andreasen (2014) Fødevaremagasinet marts side 42-43
Kød fra Vadehavslam - et dansk kvalitetsprodukt med smag
Mere om videnkupon:
En videnkupon støtter Små og Mellemstore Virksomheder med ingen eller begrænset erfaring fra samarbejde med videninstitutioner. Med en videnkupon kan en virksomhed få op til 100.000 kr. i tilskud til at købe viden af eller samarbejde med en offentlig videninstitution.