IT løsninger i Industri 4.0 rammer - AP3 Nye funktioner og fleksibilitet i brugerflade (2020)
Vælg side
AP3 Nye funktioner og fleksibilitet i brugerflade
Formål
Formålet med projektet er at udvikle og validere nye IT-løsninger og -værktøjer, som kan give et teknologisk løft inden for produktionsplanlægning, produktionsafvikling og servicering af produktionsapparatet. I AP3 er formålet at sikre, at den fællesudviklede produktions-IT-platform er tidssvarende mht. gældende krav og behov i forhold til de aktuelle teknologiske muligheder.
Projektstatus 4. kvartal 2020
Det vigtigste nye output er, at den eksisterende leverandørterminal er blevet opdateret til en ny version med et tidssvarende kodesprog samt kodestruktur. Terminalen er forberedt på fremtidige tiltag som automatisk registrering af køn og leverandørnummer. Der har i dette kvartal været fokus på: •Optimeret brugerfunktionalitet •Opsætning af terminalen til test på værtsslagteriet |
Den næste store aktivitet i projektet er testen og valideringen af den nye leverandørterminal på værtsslagteriet. |
Projektstatus 3. kvartal 2020
Det vigtigste nye output er, at den eksisterende leverandørterminal er blevet opdateret til en ny version med et tidssvarende kodesprog samt kodestruktur. Der har i dette kvartal været fokus på: •Brugergrænsefladen til den nye terminal •Optimeret brugerfunktionalitet, som omfatter kendte genveje og hurtig indtastning Leverandørterminalen er klar til test og validering. Danish Crown Sæby har givet tilsagn om at være værtsslagteri for testen, som omfatter parallel anvendelse af ny og gammel leverandørterminal. Data fra den nye terminal bliver sammenlignet med den nuværende, og operatøren vil komme med feedback på funktionaliteten. |
Næste store aktivitet i projektet er at få installeret, testet og valideret den nye leverandørterminal på værtsslagteriet. |
Projektstatus 2. kvartal 2020
Det vigtigste nye output er, at opdatere allerede eksisterende leverandørterminal, hvor koden opdateres til tidssvarende kodesprog samt kodestruktur. Til projektet er der udarbejdet en kravspecifikation, der definerer kravene for hvad en ny leverandørterminal skal kunne. På basis at denne kravspecifikation er der udarbejdet en design specifikation. Udover leverandørterminalen arbejdes der også på at tælle grise ved modtagerampe. Der er blevet installeret nyt kamera i rette vinkel, så der kan benyttes to kameraer samtidig. DMRI har hentet 1 uges data fra begge kamera. |
Den næste store aktivitet i projektet er, at skrive softwarekoden til leverandørterminalen i henhold til den udarbejdede designspecifikation. Det er fra følgegruppens side valgt at DC Sæby er værtsslagteri. |
Projektstatus 1. kvartal 2020
Leverandør Terminal: Grisetælling: Leverandør nummer registrering |