Sensorik & forbrugerundersøgelser
Sensorik & forbrugerundersøgelser
Forstå dine kunders behov og opnå større succes med dine fødevareprodukter
På Teknologisk Institut anvender og tilpasser vi en bred vifte af forskellige forbrugertesttyper til analyse af fødevareprodukter. I vores sensoriske laboratorium udfører vi forbruger- og markedstests af forskellig karakter - både med og uden smagning. Vi har tilknyttet et forbrugerpanel bestående af over 5000 forbrugere med forskellig baggrund og demografi. Ligesom vi rekrutterer yderligere, hvis der er behov for dette.
Ved at udføre en forbrugertest kan du opnå en dybere forståelse af dine kunders behov, ønsker og præferencer i forhold til dit fødevareprodukt. Vi kan undersøge forbrugernes præference og holdninger til produktets smag, tekstur, koncept, emballageudformning og funktionalitet. Det hjælper dig med at tilpasse dit produkt og imødekomme forbrugernes præferencer, og dermed opnå større succes på markedet.
For at sikre succes på markedet, giver en forbrugertest rigtig god værdi, idet du får værdifuld og indgående viden om forbrugernes præferencer og holdninger til dit produkt. Både i udviklingsfasen, inden lancering og løbende i fødevareprodukternes hyldetid.Maja Krogsøe Skou, forretningsleder for Forbruger- og markedstests
Lad forbrugere teste dine fødevareprodukter inden lancering
Vores forbrugertests giver dig en dybere forståelse af dine kunders behov, ønsker og præferencer vedrørende dit fødevareprodukt. Vi identificerer hvilke faktorer eksempelvis indenfor smag, konsistens, ernæringsmæssige krav og emballage, som er specifikt vigtige for jeres produkt. Dette giver jer viden om forbrugernes præferencer, samt hvilke produktjusteringer der skal til for at opnå større succes på markedet.
Opgrader jeres interne sensoriske kompetencer med skræddersyede kurser
Fødevarebranchen udvikler sig konstant, og mangfoldigheden af fødevarer der produceres kræver specialiserede og specifikke kompetencer. Hos Teknologisk Institut kan vi sammensætte et skræddersyet sensorikkursus, hvor vi inddrager vores specialister alt efter jeres behov. Dette sikrer, at jeres medarbejdere bliver styrket til objektivt at vurdere smag, tekstur og aroma i jeres fødevarer og hermed optimerer i jeres produktkvalitet og forbrugertilfredshed.
Fokusgruppeinterviews
Med fokusgruppeinterviews muliggøres opnåelse af dybdegående indsigter fra jeres forbrugermålgruppe ved hjælp af en struktureret tilgang til at dykke ned i deres tanker, holdninger og oplevelser. Disse interviews er en god kilde til idégenerering og validering af koncepter før lancering, hvilket er afgørende for informerede beslutninger om produktudvikling, markedsføring og branding.
Hos Teknologisk Institut får du adgang til:
- Et forbrugerpanel på +5000 forbrugere i forskellige demografier samt mulighed for yderligere rekruttering, så vi altid kan matche forbrugerundersøgelser med specifikke målgrupper
- 24 sensoriske smagsbokse (ISO 8589 standard), der giver optimale testforhold
- Tilhørende stort og alsidigt forberedelseskøkken med fagligt kompetent personale
- Samarbejdspartnere i hele Europa til udførelse af forbrugertests på tværs af landegrænser
- Høj faglighed og altid fuld fortrolighed.
Oversigt over ydelser: Sensorik & forbrugerundersøgelser