Serviceinnovation - Forretningsudvikling med service og innovation i fokus

Troels Behrenthz Andersen

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 16 89.

Serviceinnovation

Serviceinnovation - Forretningsudvikling med service og innovation i fokus

Når du vil udvikle din virksomhed, finde nye indtjeningskilder samt fastholde og tiltrække nye kunder, kan du med fordel give dig i kast med udvikling af nye forretningsmodeller. Der er et stort uudnyttet potentiale, når det gælder udvikling af nye produkt-/serviceydelser i danske virksomheder, men det kan du gøre noget ved. Service er et væsentligt konkurrenceparameter for alle virksomheder, og du kan bruge din viden om kunder og produkter til at differentiere din virksomhed gennem udviklingen af nye tillægs- og serviceydelser.

Hvad enten det drejer sig om serviceinnovation som tillæg til produkter eller til serviceydelser, handler det om at tage højde for alle faktorer og udvikle den rette forretningsmodel. Teknologisk Institut har udviklet en metode, der kommer omkring alle din virksomheds serviceaktiviteter, lige fra dialogen med kunderne og kundernes oplevelser over gennemgang af det nuværende service-setup til analyse af, hvad og hvor der eventuelt kan udvikles på nuværende eller nye produkter eller ydelser.

Grib muligheden for at skærpe din virksomheds serviceprofil og forretningsmodel – det gavner både kunderne og bundlinjen. Vi kan hjælpe med at skabe vækst i din virksomhed ved at udvikle jeres særegne serviceforretningsmodel, videreudvikle kvaliteten af nuværende services samt finde og indpasse nye innovative services.

Hvad kan Innovation og Digital transformation, Teknologisk Institut hjælpe dig med?

  • Opnå vækst gennem målrettet arbejde med innovation og forretningsudvikling
  • Få viden om konkrete metoder og værktøjer til at forbedre og udvikle ny service
  • Fastholde dine kunder, udbygge relationen og tiltrække nye kunder ved at identificere nye kundebehov og bruge dem som udgangspunkt for nye servicekoncepter
  • Netværke og samarbejde med andre virksomheder i serviceinnovationsprocesser

Gratis serviceforløb for små og mellemstore industrivirksomheder

Lige nu og frem til udgangen af 2021 har du mulighed for at få hjælp til at udvikle og implementere jeres egne servicekoncepter gennem et finansieret forløb. Servitize.dk er et forløb for dig, der gerne vil gå fra at være en produktleverandør til i højere grad at sælge services knyttet til produkterne. Forløbet bliver tilpasset jeres situation og behov. Kontakt os for at høre mere om, hvordan du kan bruge service til at fastholde kunderne, eller bliv inspireret og læs her, hvordan andre arbejder med serviceudvikling.