Servitize.DK - Det siger virksomhederne

Troels Behrenthz Andersen

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 16 89.

Servitize.DK - Det siger virksomhederne

På denne side kan du få et hurtigt overblik over, hvorfor danske SMV'er i fremstillingssektoren vælger at investere deres tid i serviceudvikling.

Se flere cases på servitize.dk/cases.

Søborg Køl A/S, Brøndby
Leverer og servicerer køleanlæg til medicinal-, transport- og byggebranchen.

Hvad vil I gerne opnå ved at deltage i Servitize.DK?
”Vi vil gerne blive mere konkurrencedygtige på markedet - for kunderne vil det betyde mere fleksibilitet, stabilitet og mindre nedetid. For kunderne kan nedetid betyde tab af mange penge hver dag og vi ønsker at komme tættere på kunderne og dermed få mere loyale kunder. Vi har i mange år fokuseret på produkterne og knap så meget på udvikling af service – denne tankegang vil vi gerne have vendt.”

Hvorfor vil I gang med servitization lige nu?
”Vi har været til stede på markedet i mange år og har ikke haft så stort fokus på udvikling af forretningen, da vi har levet af faste kunder. Markedet er imidlertid ved at vende og det er vigtigt for os ikke blot at bevare, men også at styrke vores position på markedet – herunder særligt på serviceområdet!”

- Driftsdirektør Christian Mejdahl

Søborg Køl producerer køleanlæg til forskellige brancher og ses her i færd med at udfylde et Service Blueprint

Servitize.DK-deltagere fra Søborg Køl ses her i færd med at diskutere deres udfyldte Service Blueprint.

Ropox A/S, Næstved
Producerer hjælpemidler til personer med funktionsnedsættelser, både til brug i private hjem og i offentlige institutioner.

Hvad vil I gerne opnå ved at deltage i Servitize.DK?
”Vi vil gerne differentiere og distancere os fra konkurrenterne. I dag konkurreres i høj grad på simpel teknologi, design og pris. Kan vi forenkle og optimere planlægning, installation og brug af vores produkter med teknologi vil det bidrage til at give vores kunder mindre kompleksitet og større udbytte.”

Hvorfor vil I gang med servitization lige nu?
”Alle vestlige lande står overfor en stor vækst i den ældre befolkning. Derfor vil der i de kommende år blive investeret massivt i velfærdsteknologi, både i form af nybyg af plejehjem, men også løsninger, der skal hjælpe ældre til at blive længst muligt i eget hjem. Udvikling af digitale services kan hjælpe kunder til at identificere de rigtige løsninger og forenkle forløbet fra beslutning til køb. Det kan tillige sikre opfølgning og implementering efter køb.”

- Peter Bjaldby, chef for forretningsudvikling R&D

Ropox fra Næstved arbejder med deres serviceudvikling i Servitize.DK.

Ropox' udsendte medarbejdere ses her i færd med at afdække virksomhedens forretningslandskab med innovationskonsulent Morten Dahl Hansen.

Jesma Vejeteknik A/S, Vejle
Udvikler, producerer og sælger vægte og vejesystemer til forskellige brancher.

Hvad vil I gerne opnå ved at deltage i Servitize.DK?
”Vi vil gerne øge antallet af kunder, der benytter Jesma til regelmæssig service på deres vægte og dermed øge antallet af loyale kunder. Vi ser et stort potentiale ved at knytte tættere bånd til vore kunder og dermed øge kundetilfredsheden på vore produkter og serviceydelser. Ved at knytte tættere bånd til kunden, kan vi også lettere hjælpe kunden med at sikre den optimale drift af vægtene, så kunden opnår øget indtjening.”

Hvorfor vil I gang med servitization lige nu?
”Fordi vi mener at vi har et uudnyttet potentiale i forhold til den fremtidige service- og produktudvikling, da vi vil komme endnu tættere på vores kunder, hvis vi har serviceaftaler med dem. Dette vil give os en dybere markedsindsigt, hvilket hjælper os med at optimere den fremtidige udvikling af vejeløsningerne til gavn for både kunderne og os.”

- Jakob Fabrin, Production & Service Manager

Jesma er i gang med et Servitize.DK-forløb med innovationskonsulent Troels Andersen og personalet ses her i forbindelse med en workshop i færd med at diskutere sit serviceudbud.

Workshop-deltagerne fra Jesma er her i færd med at  sammenligne processer for to af virksomhedens vægtstørrelser sammen med innovationskonsulent Troels B. Andersen.