Tandremssager og andre motorhavarier
Teknologisk Institut kan hjælpe med hurtigt at finde årsagen til en overkommelig pris – og få sagen afsluttet. Hurtigere afslutninger giver mere tilfredse kunder. Vi kan hjælpe:
- Værkstedet
- Bilimportøren
- Reservedelsgrossisten
Vi tilbyder uvildig og teknisk undersøgelse af årsag til et havari af alle slags vejgående og ikke-vejgående køretøjer - også batteridrevne. Vores metode er systematisk og vores tilgang er at være en uvildig og sagkyndig part.
Besigtelsestema/spørgsmål
Mellem Teknologisk Institut og værkstedet/rekvirenten skal der være en meget klar/præcis aftale om, hvad der skal undersøges. Undersøgelser gennemføres på Teknologisk Instituts almindelige vilkår for rekvirerede opgaver.
Hvad kan Teknologisk Institut hjælpe med?
- Besigtigelse på stedet.
Hurtig besigtigelse af havareret motor på værkstedet - ofte samme eller næste arbejdsdag, mens motoren/bilen er adskilt. Pris aftales på forhånd. - Forskellige test på Teknologisk Institut.
Der betales et opstartsgebyr + et beløb pr. test. - Trækprøve på Teknologisk Institut af 1 hel tandrem på rulle eller et stykke af en knækket tandrem kan trækprøves, fx i forhold til et stykke af en tilsvarende ny tandrem.
Kan også bruges, hvis en reservedelsgrossist har mistanke om, at et nyt parti tandremme fra en ny eller kendt Kina-leverandør har andre egenskaber end de hidtil anvendte. - Metallurgisk undersøgelse, fx hårdhedsprøve.
- Kemisk analyse og mikroskopi.
Om en tandrem har været udsat for olie eller kølevæske.
En olieprøve for eksempelvis metal, kølervæske, vandindhold, dieselolie.
En kølervæskeprøve, for eksempelvis olie.
Omfanget af den kemiske analyse aftales på forhånd.
Bemærk:
- Hvis en tandrem har været udsat for olie eller kølevæske er reklamation næppe mulig.