Kurser

Fremragende1 dags kursus 
Læring inden for et specifikt emne

Succesfuld Incident Management

3. april 2025 Taastrup
21. august 2025 Taastrup
18. december 2025 Taastrup
5. marts 2026 Taastrup
DKK  3.999
ekskl. moms
Nr. 90269 A
Tilmeld dig
132 har allerede deltaget
4,6
Fremragende
18 anmeldelser
Arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed inden for de sidste 5 år.

Lær om de konkrete og anerkendte teknikker, som du kan bruge til at hjælpe dine brugere på den hurtigste og mest effektive måde. Når du er færdig med kurset, kan du følge best practice for en af de allervigtigste processer i IT Support – nemlig incidentprocesserne.

Sagsløsning i praksis – med anerkendte metoder fra ITSM

Kunne du godt bruge nogle anerkendte og effektive metoder til at strukturere dit daglige arbejde og forbedre jeres interne processer? Få redskaberne til at hjælpe dine brugere hurtigt og effektivt. Du har muligheden for at blive certificeret ved kursets afslutning. Læs mere om certificeringen længere nede på siden.

Deltagerprofil

Kurset er relevant for dig, hvis du arbejder eller skal til at arbejde med sagsløsning i en supportrolle. Du arbejder måske i IT support/Service desk/Help desk – eller i 2. line eller som superbruger med ansvar for at registrere sager for dine kolleger. Det er ingen forudsætning at kende til ITIL – vi gennemgår relevante begreber og termer som en del af undervisningen.

Udbytte

  • Lær at bruge ITISM’s anerkendte metoder til at strukturere og forbedre dine arbejdsgange
  • Få værktøjerne til at hjælpe dine brugere hurtigt og effektivt
  • Bliv klædt på til at følge best practice for incidentprocesserne i IT Support

Det får du på kurset

Vi sørger for, at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære.

Efter du har fuldendt kurset, vil du modtage et kursusbevis.

Kursusbevis

Hos Teknologisk Institut bruger vi kun erfarne undervisere.

Erfaren underviser

På kurset får du morgenmad, frokost, snacks og drikkevarer.

Fuld forplejning

Mulighed for at tage certificering.

Certificering / eksamen

På kurset er der indtænkt øvelser og deltagerinddragelse.

Øvelser og inddragelse

Tæt på kursusstedet er der gratis parkering.

Gratis parkering

Program

Kl. 9.00 – 12.00 Håndtering af Incidents
  • Registrering
    - Sådan opnår du en god registreringsdisciplin, så sagerne bliver hurtigere at løse og lettere at forstå.
    - Formlen for den gode emnelinje og den gode incidentbeskrivelse
    - Gør det lettere at løse sager – og hjælpe dine kolleger i driften/2. line, når sagerne skal overdrages

  • Kategorisering
    - Sådan finder/sætter du den rigtige kategori fra starten, så sagerne havner hos den rigtige medarbejder/afdeling fra starten af. Reducer mængden af ”incident-tennis”, og gør løsningstiden kortere.
    - Retningslinjer for den gode kategorisering, der muliggør trendanalyser og statistik

  • Prioritering
    - Sådan prioriterer du sager ensartet og systematisk. Undgå, at prioritering bliver styret af den enkelte bruger eller af standardindstillinger i ticketsystemet.
    - Regler for prioritering, herunder følgevirkning af uløste incidents, forretningspåvirkning og samt vigtighed af de enkelte sager set fra kundens synspunkt.
    - Løs de vigtigste sager først

  • Lukning
    - Sådan afslutter du sager på en hensigtsmæssig måde
    - Er sagen virkelig afsluttet, og er brugeren tilfreds?
    - Regler for genåbning, undersager og ”sager i sager”
    - Skal der oprettes en vidensartikel?
    - Er der behov for yderligere analyse (problem management/root cause analyse)?

Kl. 12.00 – 13.00 Frokost
Kl. 13.00 – 16.00 Spørgeteknik og sagsløsning i IT supporten
  • Styr samtalen med åbne og lukkede spørgsmål
  • Undgå at gå (for hurtigt) i løsningsmode, og få kontrol over antagelser med PUST-modellen og ASS-U-ME-princippet
  • Øg first-time-fix: Spørg ind til de rigtige ting – hver gang

Anmeldelser af Succesfuld Incident Management

4,6
 
Fremragende Baseret på 18 anmeldelser
Arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed inden for de sidste 5 år.
Fremragende
Meget godt
Godt
Mindre godt
Ikke godt
Super godt kursus, som burde være et krav for alle, der sidder med incident oprettelse og håndtering i service provider branchen.
 - Maja Katarina Henriksen Norlys Fiber Infrastruktur A/S
Johnny formåede at formidle indholdet af kurset på super professionel vis! En virkelig inspirerende undervisning.
 - Lars Pagaard Christensen Ahlsell Danmark ApS

Certificering

Ønsker du at afslutte kurset med en certificering, foregår dette i slutningen af kursusdagen.

  • Antal spørgsmål: 20
  • Tid: 30 minutter
  • Format: multiple choice spørgsmål med hjælpemidler

Beståelseskravet er 65% (13 rigtige). Certificeringen koster kr. 995 ex moms, og er ikke indeholdt i kursusprisen. Du kan bestille din certificering ved tilmeldingen til kurset.

23116
Underviser

Johnny Jensen

4.77/5 (109 evalueringer) 
Baseret på alle evalueringer af underviseren fra de seneste 5 år.

Johnny har over 25 års praktisk erfaring med IT Service Management. Johnny er ITIL Master, akkrediteret ITIL instruktør og er en særdeles erfaren underviser inden for alle aspekter af IT Service, med speciale inden for Service desk og de gode processer inden for IT Service Management. Johnny formår på en særlig måde at gøre stoffet praktisk anvendeligt og nærværende.

Vælg dato

Taastrup
3. april 2025
Taastrup
21. august 2025
Taastrup
18. december 2025
Taastrup
5. marts 2026

Vil du vide mere?

3 gode grunde til at tage på kursus i ITIL®

Der er mange gode grunde til at øge dine kompetencer med et kursus i ITIL® på Teknologisk Institut. Få 3 gode grunde her og bliv klogere på fordelene.

Læs mere