Kurser

Fremragende1 dags kursus 
Læring inden for et specifikt emne

Optimal videndeling i service desken

4. april 2025 Taastrup
22. august 2025 Taastrup
19. december 2025 Taastrup
6. marts 2026 Taastrup
DKK  3.999
ekskl. moms
Nr. 90270 A
4,8
Fremragende
12 anmeldelser
Arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed inden for de sidste 5 år.

Få nye værktøjer til knowledge management i Service desken. Lær konkrete metoder til videndeling/knowledge management. Metoderne kan bruges både til personlig vidensopsamling – og til at forbedre hele afdelingens knowledge management. Så I kan forbedre dagligdagens support i forhold til hurtigere og mere korrekte løsninger til brugerne og/eller dig selv.

Styrk jeres videndeling i teamet

Metoderne, du lærer på kurset, tager udgangspunkt i jeres eksisterende tekniske løsninger, og kræver således ikke indkøb af særlige programmer. Når du er færdig med kurset, kan du opbygge vidensartikler med fokus på hurtigere løsning af sager (f.eks. incidents og bestillinger), og du har også lært metoder til strukturering, søgning og opdatering af artikler, uden at det kræver nævneværdigt mere tid i dagligdagen.

Deltagerprofil

Dette kursus er til dig, der arbejder med viden som afgørende element for din effektivitet. Du sidder måske i en IT support/ Service desk/Help desk – eller også har du til opgave at dokumentere og anvende løsninger og workarounds i anden rolle i IT.

Udbytte

  • Lær konkrete metoder til videndeling/knowledge management
  • Få nye metoder til personlig vidensopsamling – og til at forbedre hele afdelingens knowledge management
  • Bliv i stand til at levere hurtigere og mere korrekte løsninger til brugerne og/eller dig selv
  • Lær at opbygge vidensartikler med fokus på hurtigere løsning af sager (f.eks. incidents og bestillinger)
  • Få nye metoder til effektiv strukturering, søgning og opdatering af artikler

Det får du på kurset

Vi sørger for, at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære.

Efter du har fuldendt kurset, vil du modtage et kursusbevis.

Kursusbevis

Hos Teknologisk Institut bruger vi kun erfarne undervisere.

Erfaren underviser

På kurset får du morgenmad, frokost, snacks og drikkevarer.

Fuld forplejning

Mulighed for at tage certificering.

Certificering / eksamen

På kurset er der indtænkt øvelser og deltagerinddragelse.

Øvelser og inddragelse

Tæt på kursusstedet er der gratis parkering.

Gratis parkering

Indhold

09.00 – 12.00 Sådan opbygger du brugbare vidensartikler (Best Practice)
  • Grundlæggende intro til knowledge management – hvorfor er det en god ide?
  • SOKA-modellen til at udarbejde og anvende brugbare vidensartikler
  • Typer af artikler (workarounds og vejledninger)
  • Indhold og struktur
  • Søgbarhed og tagging
  • Sprog og fagsprog i vidensartikler
12.00 – 13.00 Frokost
13.00 – 16.00 Sådan opbygger du brugbare vidensartikler (i din egen hverdag)
  • Byg dine egne artikler
  • Faldgruber og udfordringer
  • Hvordan skal artikler udarbejdes i jeres eget system?

Anmeldelser af Optimal videndeling i service desken

4,8
 
Fremragende Baseret på 12 anmeldelser
Arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed inden for de sidste 5 år.
Fremragende
Meget godt
Godt
Mindre godt
Ikke godt
Meget informativt og lærerigt kursus med en virkelig engageret og dygtig underviser.
 - Rikke Rebbe Holstebro Kommune
Johnny er altid super prof, og en fantastisk formidler
 - Stephen Lloyd Svendsen DSB

Certificering

Ønsker du at afslutte kurset med en certificering, foregår dette på kursets sidste dag.

  • Antal spørgsmål: 20
  • Tid: 30 minutter
  • Format: multiple choice spørgsmål med hjælpemidler

Beståelseskravet er 65% (13 rigtige). Certificeringen koster kr. 995 ex moms, og er ikke indeholdt i kursusprisen. Du kan bestille din certificering ved tilmeldingen til kurset.

Se vores øvrige kurser indenfor ITIL.

23117
Underviser

Johnny Jensen

4.77/5 (109 evalueringer) 
Baseret på alle evalueringer af underviseren fra de seneste 5 år.

Johnny har over 25 års praktisk erfaring med IT Service Management. Johnny er ITIL Master, akkrediteret ITIL instruktør og er en særdeles erfaren underviser inden for alle aspekter af IT Service, med speciale inden for Service desk og de gode processer inden for IT Service Management. Johnny formår på en særlig måde at gøre stoffet praktisk anvendeligt og nærværende.

Vælg dato

Taastrup
4. april 2025
Taastrup
22. august 2025
Taastrup
19. december 2025
Taastrup
6. marts 2026

Vil du vide mere?

3 gode grunde til at tage på kursus i ITIL®

Der er mange gode grunde til at øge dine kompetencer med et kursus i ITIL® på Teknologisk Institut. Få 3 gode grunde her og bliv klogere på fordelene.

Læs mere