Kurser

2 dages kursus 
Læring inden for et specifikt emne

Grafisk Design Grundlæggende

26. - 27. november 2024 København Garantifor afholdelse
DKK  9.999
ekskl. moms
Nr. 90765 P

Arbejder du med marketing, kommunikation og SoMe men mangler en grafisk værktøjskasse, så du selv kan producere professionel grafik?

Kurset giver dig praktisk viden om farveteori, komposition, opsætning og layout, så du sikrer, at dine grafikker får et professionelt grafisk udseende.

Deltagerprofil

Dette kursus er til marketing- og kommunikationsmedarbejdere, SoMe ansvarlige, projektledere, journalister, selvstændige og andre, der skal producere professionelt-udseende grafik til sociale og digitale platforme.

Forudsætninger

Du behøver ingen forkundskaber indenfor grafisk design eller Adobe programmerne for at deltage. Kurset er målrettet dig, der skal lære lige præcis dét, du har brug for, så dine grafiske opgaver får et bedre og mere professionelt resultat.

Udbytte

  • Lær de vigtigste grundprincipper og regler for grafisk design, og hvordan de bruges praksis
  • Forstå farvevalg, kontrast, placering, form og læsbarhed i dine grafiske produktioner
  • Få en rundtur i et par af Adobes mest populære programmer
  • Se, hvor effektiv og nem produktion af grafik, billeder og elementer ved brug af skabeloner er

Det får du på kurset

Vi sørger for, at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære.

Efter du har fuldendt kurset, vil du modtage et kursusbevis.

Kursusbevis

Hos Teknologisk Institut bruger vi kun erfarne undervisere.

Erfaren underviser

På kurset får du morgenmad, frokost, snacks og drikkevarer.

Fuld forplejning

På kurset er der indtænkt øvelser og deltagerinddragelse.

Øvelser og inddragelse

Materiale på dansk

Materiale på dansk

Undervisning på dansk

Undervisning på dansk

Indhold

Design i praksis
  • Vi ser konkrete eksempler på godt design i praksis og grafik til forskellige formater, formål og platforme. Hvad fungerer, hvad fungerer ikke – og hvorfor?
Grundprincipper for grafisk design
  • Du får styr på de vigtigste regler og principper for grafisk design. Denne viden sikrer, at det grafiske materiale, du udarbejder, får et professionelt udseende. Du lærer også betydningen af kontrast, placering, form og dybde i grafiske elementer.
Farveteori og farvers påvirkning
  • Du får et lynkursus i farveteori og lærer at vælge farver, der signalerer dét, du gerne vil få frem med dine grafikker.
De vigtigste do's and dont's i grafisk design
  • Ved at kende do’s and dont’s vedrørende layout og komposition af grafiske elementer vil du opleve, at dine grafikker og billeder bliver bedre til at få dine budskaber frem.
Typografi og læsbarhed
  • Få et indblik i typografiens verden og lær grundreglerne for, hvad der kendetegner rigtig brug af typografi, der sikrer, at din tekst er læsbar og let forståelig.
Rundtur i relevante Adobe programmer
  • På kurset kigger vi sammen på, hvordan du bedst kan løse konkrete grafiske opgaver, og du får prøvet din nye grafiske viden i relevante Adobe programmer som Photoshop, Illustrator og InDesign.
Gør dit arbejde nemmere med skabeloner og templates
  • Vi viser dig, hvordan du ved brug af skabeloner kan arbejde mere effektivt med grafisk design. Du får overblikket over, hvor du kan hente grafiske skabeloner til sociale medier, brochurer, bannere og flyers og lærer, hvordan du genbruger disse i dit daglige arbejde.
25656
Underviser

Kristian

Kristian er selvstændig grafiker, illustratør og skønlitterær forfatter. Kristians spidskompetencer er indenfor Illustrator og InDesign samt visuelle kurser i grafisk design, layout, typografi og kreativitet. Han er certificeret Adobe-instruktør med lang produktionserfaring fra virksomheder som bl.a. Carlsberg og Berlingske.

Vælg dato

København
26. - 27. november 2024
 Garantifor afholdelse