Kurser

Online kursus 
Online læring, der kan tages, når det passer dig

ITIL® 4 Foundation (Online)

Tilmelding Garantifor afholdelse

Få adgang til online kurset.
Tilgængeligt i 365 dage.
DKK  6.499
ekskl. moms
Nr. 91113 P
3,3
Meget godt
3 anmeldelser
Arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed inden for de sidste 5 år.
Available in English

Onlinekurset giver dig en omfattende introduktion til kernebegreberne i ITIL® 4. Du får forståelse for ITIL 4-principperne, som er et praktisk og fleksibelt grundlag for din organisations digitale transformation. Du introduceres til styringen af moderne IT-understøttede services, og der er særlig vægt på struktur, grundlæggende koncepter og terminologi. Onlinekurset er på engelsk med engelsk kursusmateriale og certificering.

Online kursusOm kurset

ITIL® 4 bidrager med en operationel og end-to-end digital model til levering og drift af produkter og IT services. ITIL® 4 gør det muligt for IT-afdelingen at spille en større og mere afgørende rolle i forbindelse med forretningsstrategien. Derudover giver ITIL® 4 også et overordnet end-to-end perspektiv, der integrerer både DevOps, Lean IT og agil udvikling.

Kurset gennemgår de grundlæggende elementer i ITIL® med udgangspunkt i livscyklussen for en service. Og da ITIL® er en meget omfangsrig Best Practice, vil kurset vil først og fremmest give dig et overblik over det omfattende stofområde.

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til alle, der arbejder med ledelse og styring af IT-services.

Kurset er blandt andet relevant for, alle IT-professionelle, der indgår i organisationens serviceprocesser, IT-ledere, procesejere og -managere, projektledere, enterprisearkitekter, service- og kundeansvarlige, samt service management konsulenter.

Forudsætninger

Der er ingen formelle adgangskrav til kurset, men det er en god idé at have en generel forståelse for hverdagen i en IT-organisation.

Udbytte

  • Forstå nøglebegreberne i ITIL service management
  • Forstå, hvordan ITIL's vejledende principper kan hjælpe organisationer med at indføre og tilpasse ITIL-servicestyring
  • Forstå de fire dimensioner af ITIL service management
  • Forstå komponenterne i ITIL Service Value System
  • Forstå nøglebegreberne for løbende forbedringer (Continual improvement)

Det får du på onlinekurset

Vi sørger for, at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære.

Mulighed for at tage certificering.

Certificering / eksamen

Materiale på engelsk

Materiale på engelsk

Undervisning på engelsk

Undervisning på engelsk

Certificeret træningsorganisation

Indhold

  • Introduction and overview over ITIL
  • Key concepts and terminologi for service management
  • Four dimensions of service management
  • Service value system
  • Introduction to practices
  • Purpose of 11 practices and some definitions
  • Introduction to seven key practices in detail
  • Continual improvement
  • Change control
  • Incident management
  • Service request management
  • Service desk
  • Service level management
  • Simulator to exam

Anmeldelser af ITIL® 4 Foundation (Online)

3,3
 
Meget godt Baseret på 3 anmeldelser
Arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed inden for de sidste 5 år.
Fremragende
Meget godt
Godt
Mindre godt
Ikke godt

Teknologisk Instituts online ITIL 4 Foundation kursuspakke

Med Teknologisk Instituts online kursuspakke får du en solid undervisningspakke, der består af:

  • 12 måneders adgang til interaktive og involverende moduler
  • Adgang til faglig sparring med vejleder (engelsk)
  • Teknisk support (engelsk)
  • Adgang til at prøveeksamen via simulator
  • Officiel ITIL e-bog
  • Eksamensvoucher

Du har undervejs mulighed for at få personlig sparring med vejleder. På denne måde vil du kunne stille dine egne spørgsmål og få individuel vejledning.

Endelig har du i pakken eksamensvoucher, der giver dig mulighed for at tage eksamen, når det passer dig.

Du gennemfører kursusmodulerne via din pc eller tablet med lyd og adgang til Internettet. Du kan selv styre, hvornår du vil tage modulerne – og de kan sættes på pause undervejs.

Adgang til demo

Hvis du vil se en demo af onlinekurset, kan du klikke her.

Sprog

Kurset og eksamen er på engelsk. Sparring med vejleder og teknisk support foregår på engelsk.

Certificering

Du modtager en eksamensvoucher, som du kan benytte til at tage din certificering online. Du kan tage den dagen efter eller, når du synes, du er klar.

Eksamen er det, der kaldes PeopleCert online Proctoring og betyder, at den kan tages, når og hvor det måtte passe dig fra din egen pc.

Du kan læse mere om eksamensformen her.

Praktisk om certificeringen

  • Antal spørgsmål: 40
  • Tid: 75 minutter
  • Format:Multiple-choice

Du skal besvare mindst 26 spørgsmål rigtigt (65%) for at bestå certificeringen.

Ved beståelse får du et certifikat i ITIL Foundation Certificate in IT Service Management.

The ITIL® Foundation Online course is provided by ILX Group, an ATO of PeopleCert.

ITIL® and the Swirl logo are registered trademarks of the PeopleCert group. Used under licence from PeopleCert. All rights reserved.

Tidsforbrug

Denne kursuspakke tager omkring 10–12 timer at gennemføre.

I tvivl om du skal tage et kursus i ITIL®?

Uanset om du allerede arbejder med ITIL® - eller først skal til det nu - så er der mange gode grunde til at øge dine kompetencer med et kursus på Teknologisk Institut.

Her får du 3 gode grunde til at tage på kursus i ITIL®