Vi beklager, men du er ikke særligt interessant. Jo, måske hvis du havde været Coca-Cola, Elon Musk, Nike eller Michael Laudrup. Men hvis du er som alle os andre, har dine læsere alt for travlt med at hente børn, besvare mails fra chefen og blot leve deres liv til at interessere sig for dig, din tekst og dit budskab. Altså medmindre du ved, hvordan du skriver din tekst, så den rent faktisk bliver læst. Og det er netop hvad du lærer på dette kursus.
At skrive fængende og sælgende er noget andet end at skrive journalistisk. Ingen går jo på Facebook for at se det sponsorerede indhold eller åbner deres mail kun for at læse nyhedsbrevene. Så vil du have folk til at læse netop din tekst, kræver det, at du fanger deres opmærksomhed og lærer et arbejde med sproget og ikke kun indholdet, når du skriver.
På dette kursus er hele teksten vores legeplads. Vi kommer vidt omkring: fra tekstens åbning over strukturen til slaget med halen til sidst. Undervejs taler vi om modtagerens udbytte, vinkling af budskaber, valg af ord (gummiord, corporate klicheer) og ord, der stritter), sætningsstrukturer, stilfigurer, ordøkonomi og domæneord.
Du lærer 10 skriveprincipper, som kan bruges på alt fra websites, nyhedsbreve og SoMe-posts til annoncer, brochurer og plakater. Altså alle de medier, hvor du henvender dig til modtagere, som ikke helt automatisk vil læse din tekst fra A til Å.
Kurset er til dig, der skriver tekster, som folk skal læse, huske og gerne handle på, fx nyhedsbreve, SoMe-posts, websitetekster, brochurer og annoncer. Du vil have konkrete redskaber til at skrive mere kreativt, mere præcist og med større effekt.
Vi sørger for, at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære.
Kursusbevis
Erfaren underviser
Fuld forplejning
Øvelser og inddragelse
Materiale på dansk
Undervisning på dansk
Gratis parkering
Kurset veksler mellem teori, værktøjer og øvelser, hvor vi træner det, vi har lært. Du lærer at tænke rigtigt, når du skriver, og får konkrete skriveværktøjer, som du kan bruge, så snart du sætter dig til tastaturet efter kurset.
Thomas er professionel tekstforfatter og underviser. Han 20 års erfaring fra reklamebranchen, hvor han har skrevet for kunder som Flying Tiger Copenhagen, Ernst & Young, Cartoon Network, DTU, Spier, Kop & Kande, Bosch og Stark. Han har en kandidatgrad i kommunikation, er uddannet på Danmarks eneste uddannelse for tekstforfattere og er forfatter til tre børnebøger.
Taastrup 27. - 28. februar 2025 | |
Aarhus 27. - 28. marts 2025 | |
Taastrup 15. - 16. maj 2025 | |
Aarhus 21. - 22. august 2025 | |
Taastrup 9. - 10. oktober 2025 |
Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.
Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til kurser@teknologisk.dk