Kurser

3 dages kursus 
Læring inden for et specifikt emne

ITIL® 4 Create, Deliver & Support

7. - 9. maj 2025 Ballerup
29. - 31. oktober 2025 Ballerup
27. - 29. maj 2026 Ballerup
DKK  15.999
ekskl. moms
Nr. 90861 P

Lær, hvordan du bruger ITIL® 4’s principper til at bygge, levere og supportere service value streams. Du bliver taget igennem de helt centrale aktiviteter, som enhver service management og/eller digital organisation bør have under kontrol. Ligesom udvikling af nye services også dækkes.

Modulet fokuserer på kombinationen af forskellige value streams og aktiviteter for at udvikle, levere, drifte og supportere digitale produkter og services. Du vil blive klogere på bl.a. de practices, metoder og værktøjer, der understøtter ovenstående.

På Create, Deliver and Support vil du desuden få gennemgået service performance, ligesom du får en dyb forståelse af servicekvalitet og forbedringsmetoder.

Med viden fra dette modul kan du levere innovative, men også stabile og robuste digitale løsninger til kunder i en verden, hvor der er stadig mere pres på serviceleverandøren.

Efter kurset bliver du certificeret inden for ITIL med titlen: Create, Deliver and Support. Læs mere under afsnittet Eksamen.

Deltagerprofil

Dette kursus er målrettet dig, der arbejder praktisk med drift og support af digitale services, ønsker at blive ITIL 4 Managing Professional, er serviceejer, service manager eller har anden rolle med end-to-end leveranceansvar, og til dig, der er service management konsulent.

Forudsætninger

Det er en forudsætning, at du har et ITIL 4 Foundation certifikat for at kunne deltage på kurset.

Udbytte

  • Lær at udvikle, levere, drifte og supportere IT-services med fokus på værdi for kunder og brugere
  • Lær at planlægge og bygge service value streams målrettet til at udvikle, levere, drifte og supportere services
  • Forstå, hvilke ITIL-practices, der understøtter udvikling, levering, drift og support af services på tværs af SVS og value streams

Det får du på kurset

Vi sørger for, at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære.

Hos Teknologisk Institut bruger vi kun erfarne undervisere.

Erfaren underviser

Certificeret underviser.png

Certificeret underviser

På kurset får du morgenmad, frokost, snacks og drikkevarer.

Fuld forplejning

Mulighed for at tage certificering.

Certificering / eksamen

På kurset er der indtænkt øvelser og deltagerinddragelse.

Øvelser og inddragelse

Materiale på engelsk

Materiale på engelsk

Undervisning på dansk

Undervisning på dansk

Indhold

Value streams målrettet til at udvikle, levere, drifte og supportere services, herunder to konkrete value streams:
  • Value stream for brugersupport

  • Value stream for en ny service

ITIL® practices, der understøtter udvikling, levering, drift og support af services på tværs af SVS og value streams, herunder:
  • Service desk
  • Incident management
  • Problem management
  • Knowledge management
  • Service level management
  • Monitoring and event management
  • Service design
  • Software development and Management
  • Deployment management
  • Release management
  • Service Validation and testing
  • Change Enablement
Udfordringer på tværs af service value system:
  • Organisation og “Integrated/collaborative teams
  • Team kultur og diversitet
  • Udvikling af et “customer-orientated mindset”
  • Medarbejdertilfredshed
  • Værdien af positiv kommunikation
  • Valg af integrerede værktøjet til service management
  • Rapportering og analyse
  • “Collaboration” og workflow
  • Robotic process automation (RPA)
  • Artificial intelligence og machine learning
  • Continuous integration og -delivery/-deployment (CI/CD)
  • Workforce planning
  • Resultatbaseret måling og rapportering
  • Hvordan man arbejder med en “continual improvement”-kultur

ITIL 4 certification scheme

Form

Kurset er meget intensivt, og du skal afsætte god tid til forberedelse før kurset. Derudover skal du sikre dig, at du har mulighed for at koncentrere dig om kurset og afsætte flere timer mellem hver kursusdag til repetition og lektier.

Sprog

Kurset afholdes på dansk med engelske kursusmaterialer og engelsk eksamen.

Kursusmateriale

Kursusmaterialer er inkluderet i prisen, og du får adgang til materialet i god tid før kurset.

Materialet er elektronisk, og du skal medbringe din egen PC.

Eksamen

  • Eksamenen er inkluderet i kursusprisen og kan ikke fravælges.
  • Du modtager en eksamensvoucher, som du kan benytte til at tage din certificering online. Du kan tage den dagen efter eller, når du synes, du er klar.
  • Eksamenen er det, der kaldes PeopleCert online Proctoring og betyder, at den kan tages, når og hvor det måtte passe dig fra din egen pc.
  • Varighed: 90 minutter (dog 113 minutter, hvis dit modersmål ikke er engelsk).

  • Hjælpemidler er ikke tilladt, dog er det tilladt at bruge ordbog.

  • Det er en forudsætning, at du har bestået ITIL 4 Foundation eksamen for at kunne deltage i eksamen på dette higher level kursus.

Ved beståelse opnår du certifikatet og titlen “Create, Deliver and Support”.

Du kan læse mere om eksamensformen her.

Bemærkninger

Kurset afholdes i samarbejde med en partner.

The ITIL® 4 Create, Deliver & Support course is provided by Peopleteam, an ATO of PeopleCert.

ITIL® and the Swirl logo are registered trademarks of the PeopleCert group. Used under licence from PeopleCert. All rights reserved.

Hvor langt er du på din ITIL®-rejse?

Er du i tvivl om, hvad næste skridt skal være? Se en oversigt over alle ITIL®-kurserne, og find ud af, hvilket niveau der passer til dig.

Få overblik over mulighederne med ITIL®

23389
Underviser

Johnny

Johnny har over 25 års praktisk erfaring med IT Service Management. Johnny er ITIL Master, akkrediteret ITIL instruktør og er en særdeles erfaren underviser inden for alle aspekter af IT Service, med speciale inden for Service desk og de gode processer inden for IT Service Management. Johnny formår på en særlig måde at gøre stoffet praktisk anvendeligt og nærværende.

Vælg dato

Ballerup
7. - 9. maj 2025
Ballerup
29. - 31. oktober 2025
Ballerup
27. - 29. maj 2026

Vil du vide mere?

3 gode grunde til at tage på kursus i ITIL®

Der er mange gode grunde til at øge dine kompetencer med et kursus i ITIL® på Teknologisk Institut. Få 3 gode grunde her og bliv klogere på fordelene.

Læs mere