Kurser

3 dages kursus 
Læring inden for et specifikt emne

ITIL® 4 Digital & IT Strategy

2. - 4. juni 2025 Ballerup
19. - 21. november 2025 Ballerup
10. - 12. juni 2026 Ballerup
DKK  15.999
ekskl. moms
Nr. 91062 P

Vil du have løftet din viden om ITIL®-koncepterne til et strategisk niveau? Så er dette kurset for dig. Digital & IT Strategy tilføjer et nyt perspektiv til ITIL® og gør serviceleverandøren til den drivende kraft. Efter dette modul har I som ledelse og IT-afdeling værktøjerne til at udvikle og implementere en effektiv IT- og digital strategi, der gør jer i stand til at tackle digital disruption og skabe succes for forretningen.

Løft din viden til et strategisk niveau

Organisationer er i dag nødt til at være fleksible og tilpasse sig et højt udviklingstempo, hvis de ønsker at fortsætte med at skabe værdi for deres kunder – samtidig med at de forbliver konkurrencedygtige på markedet.

Kurset sætter fokus på, hvordan I får den digitale forretningsstrategi og IT-strategi til at hænge sammen. Kurset dækker også, hvordan disruption fra nye teknologier påvirker organisationer i enhver branche, og hvordan I som virksomhed kan og bør reagere.

Efter kurset kan du blive certificeret i ”Digital & IT Strategy”. Læs mere om certificeringen under afsnittet Form.

Deltagerprofil

Kurset er målrettet dig, der er leder eller chef i en digital organisation, arbejder med IT- og digitale strategier, ønsker at blive ITIL 4 Strategic Leader, har en strategisk rolle i en serviceprovider-organisation, eller er service management konsulent.

Forudsætninger

Det er en forudsætning, at du har et ITIL 4 Foundation certifikat eller et ITIL 4 Managing Professional Transition certifikat for kunne deltage på kurset.

Udbytte

  • Forstå, hvordan man gennem digitalisering kan opretholde både vækst, markedsrelevans, stabil drift og en sund økonomi
  • Forstå risici og muligheder ved en digital strategi
  • Forstå de trin og teknikker, der skal til for at definere en digital strategi
  • Forstå, hvordan man implementerer en digital strategi
  • Lær at udnytte digitale strategier til at navigere og agere i digital disruption
  • Lær at bruge ITIL’s guiding principles i beslutninger og aktiviteter ifm. Digital and IT Strategy
  • Forstå sammenhængen mellem Digital and IT Strategy, service value system, service value chain samt forklare, hvordan man bruger dem til at skabe værdi
  • Forstå hvordan organisationen kan fortsætte med at være levedygtig i digitalt disruptede miljøer

Det får du på kurset

Vi sørger for, at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære.

Hos Teknologisk Institut bruger vi kun erfarne undervisere.

Erfaren underviser

Certificeret underviser.png

Certificeret underviser

På kurset får du morgenmad, frokost, snacks og drikkevarer.

Fuld forplejning

Mulighed for at tage certificering.

Certificering / eksamen

På kurset er der indtænkt øvelser og deltagerinddragelse.

Øvelser og inddragelse

Materiale på engelsk

Materiale på engelsk

Undervisning på dansk

Undervisning på dansk

Indhold

Efter kurset kan du forvente at kunne udvikle og implementere en effektiv IT- og digital strategi. På kurset gennemgår vi:

  • Introduction and overview of Digital and IT Strategy
  • Foundation recap
  • Key concepts of digital and IT strategy – Part 1
  • Key concepts of digital and IT strategy – Part 2
  • Key concepts of digital and IT strategy – Part 3
  • Organizational viability - Part 1
  • Organizational viability - Part 2
  • Strategic approaches
  • Financial aspects of strategy
  • Innovation
  • Risk
  • Define and advocate strategy
  • Implementing strategy - Part 1 Organization
  • Implementing strategy - Part 2 Implementing
  • Implementing strategy - Part 3 Assessing success
  • Exam simulator

ITIL 4 certification scheme

Form

Kurset er meget intensivt, og du skal afsætte god tid til forberedelse. Derudover skal du sikre dig, at du har mulighed for at koncentrere dig om kurset og afsætte flere timer mellem hver kursusdag til repetition og lektier.

Sprog

Kurset afholdes på dansk med engelske kursusmaterialer og engelsk eksamen.

Kursusmateriale

Kursusmaterialer er inkluderet i prisen, og du får adgang til materialet i god tid før kurset.

Materialet er elektronisk, og du skal medbringe din egen PC.

Eksamen

Eksamen, der er inkluderet i kursusprisen og kan ikke fravælges.

Eksamen består af to dele:

Praktiske opgaver:

  • 4 praktiske opgaver i løbet af kurset, som vurderes af underviseren ud fra 8 kriterier fastlagt af AXELOS.
  • Hvert kriterie kan give max. 5 point.
  • Der er i alt 40 mulige point, og man skal have 30 point (75%) for at bestå.
  • Alle hjælpemidler er tilladt.

Multiple choise:

  • Du modtager en eksamensvoucher, som du kan benytte til at tage din certificering online. Du kan tage den dagen efter eller, når du synes, du er klar.
  • Eksamen er det, der kaldes PeopleCert online Proctoring og betyder, at den kan tages, når og hvor det måtte passe dig fra din egen pc.
  • Du kan læse mere om eksamensformen her.
  • En 30 spørgsmåls multiple choice eksamen af 60 minutters varighed (75 minutter, hvis dit modersmål ikke er engelsk).
  • Hjælpemidler er ikke tilladt, dog er det tilladt at bruge ordbog.

Når begge dele af eksamen er bestået, opnår du certifikatet “Digital & IT Strategy”.

Det er en forudsætning, at du har bestået ITIL 4 Foundation eksamen for at kunne deltage i eksamen på dette higher level kursus.

Bemærkninger

Kurset afholdes i samarbejde med en partner.

The ITIL® 4 Digital & IT Strategy course is provided by Peopleteam, an ATO of PeopleCert.

ITIL® and the Swirl logo are registered trademarks of the PeopleCert group. Used under licence from PeopleCert. All rights reserved.

Se øvrige kurser indenfor ITIL.

Hvor langt er du på din ITIL®-rejse?

Er du i tvivl om, hvad næste skridt skal være? Se en oversigt over alle ITIL®-kurserne, og find ud af, hvilket niveau der passer til dig.

Få overblik over mulighederne med ITIL®

29854
Underviser

Johnny Jensen

4.77/5 (107 evalueringer) 
Baseret på alle evalueringer af underviseren fra de seneste 5 år.

Johnny har over 25 års praktisk erfaring med IT Service Management. Johnny er ITIL Master, akkrediteret ITIL instruktør og er en særdeles erfaren underviser inden for alle aspekter af IT Service, med speciale inden for Service desk og de gode processer inden for IT Service Management. Johnny formår på en særlig måde at gøre stoffet praktisk anvendeligt og nærværende.

Vælg dato

Ballerup
2. - 4. juni 2025
Ballerup
19. - 21. november 2025
Ballerup
10. - 12. juni 2026

Vil du vide mere?

3 gode grunde til at tage på kursus i ITIL®

Der er mange gode grunde til at øge dine kompetencer med et kursus i ITIL® på Teknologisk Institut. Få 3 gode grunde her og bliv klogere på fordelene.

Læs mere