På dette kursus lærer du om den væsentlige udvikling, drift og understøttelse af IT-afdelingens value streams og practices. Du får de praktiske færdigheder, der skal til for at skabe den “lærende” organisation, hvor læring og forbedring er dybt forankret i både strategien og det daglige arbejde.
På kurset får du gennemgået, hvordan Agile- og Lean-metoder kan udnyttes til at effektivisere og forbedre, så du opnår de ønskede resultater langt hurtigere end med traditionelle metoder. Efter kurset bliver du certificeret inden for ITIL og får titlen: ”Direct, Plan and Improve”. Læs mere om certificeringen under afsnittet Eksamen.
Kurset er målrettet dig, der ønsker at bidrage til at udvikle en “lærende” organisation. Det er relevant for dig, der er eller skal være en del af et “continual improvement team”, dig der er strategisk ansvarlig for organisationens forbedringer, dig der arbejder praktisk med forbedringer, ønsker at blive ITIL 4 Managing Professional, eller dig, der er service management konsulent.
Kurset henvender sig både til dig med styrende eller ledende ansvar, men også til dig, der uden lederrolle skal arbejde med metoder og principper og kunne anvende disse på egne styringsopgaver. Kurset giver en generel indsigt i, hvad der foregår i IT-afdelingens forskellige ledelseslag.
Kurset er meget intensivt, og du skal afsætte god tid til forberedelse før kurset. Derudover skal du sikre dig, at du har mulighed for at koncentrere dig om kurset og afsætte flere timer mellem hver kursusdag til repetition og lektier.
Det er en forudsætning, at du har et ITIL 4 Foundation certifikat for kunne deltage på kurset.
Vi sørger for, at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære.
Erfaren underviser
Certificeret underviser
Fuld forplejning
Certificering / eksamen
Øvelser og inddragelse
Materiale på engelsk
Undervisning på dansk
Kurset giver strategiske og praktiske metoder til planlægning og gennemførsel af “continual improvement” med den påkrævede agilitet set med forretningens øjne. Dette kursus er derfor en del af begge streams, både ITIL 4 Managing Professional (MP) og ITIL 4 Strategic Leader (SL).
Kurset afholdes på dansk med engelsk kursusmateriale og engelsk eksamen.
Kursusmaterialer er inkluderet i prisen, og du får adgang til materialet i god tid før kurset.
Materialet er elektronisk, og du skal medbringe din egen PC.
Ved beståelse opnår du certifikatet og titlen “Direct, Plan and Improve”.
Du kan læse mere om eksamensformen her.
Kurset afholdes i samarbejde med en partner.
The ITIL® 4 Direct, Plan & Improve course is provided by Peopleteam, an ATO of PeopleCert.
ITIL® and the Swirl logo are registered trademarks of the PeopleCert group. Used under licence from PeopleCert. All rights reserved.
Er du i tvivl om, hvad næste skridt skal være? Se en oversigt over alle ITIL®-kurserne, og find ud af, hvilket niveau der passer til dig.
Johnny har over 25 års praktisk erfaring med IT Service Management. Johnny er ITIL Master, akkrediteret ITIL instruktør og er en særdeles erfaren underviser inden for alle aspekter af IT Service, med speciale inden for Service desk og de gode processer inden for IT Service Management. Johnny formår på en særlig måde at gøre stoffet praktisk anvendeligt og nærværende.
Ballerup 3. - 5. marts 2025 | |
Ballerup 27. - 29. august 2025 | |
Ballerup 28. - 30. januar 2026 |
Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.
Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til kurser@teknologisk.dk
Der er mange gode grunde til at øge dine kompetencer med et kursus i ITIL® på Teknologisk Institut. Få 3 gode grunde her og bliv klogere på fordelene.
Læs mere