Lær om ITIL® 4, og få en forståelse for ITIL® 4’s service management framework og koncepter. På kurset introduceres du til styringen af moderne IT-understøttede services, og der er særlig vægt på struktur, grundlæggende koncepter og terminologi. Kurset varer 2 dage, og du får eksamensvoucher, så du kan tage den tilhørende certificering online, når du vil.
Få den grundlæggende forståelse for IT-sproget ITIL® 4 . ITIL kan hjælpe dig og din organisation med at optimere værdien af jeres IT- og digitale services. Gennem ITIL får I tydelige retningslinjer til, hvordan man som serviceleverandør bedst muligt understøtter sine kunder og brugeres digitale behov.
ITIL er både et fælles sprog for IT-professionelle – og et internationalt anerkendt rammeværk for at levere gode digitalt understøttede services. ITIL er samtidig en omfattende og veldokumenteret praktisk guide med beskrivelser af stort set alle typer af opgaver, som en serviceleverandør står overfor.
Kurset henvender sig til alle, der arbejder med ledelse og styring af IT-services.
Kurset er bl.a. relevant for: alle IT-professionelle, der indgår i IT-organisationens serviceprocesser, IT-ledere, procesejere og -managere, projektledere, enterprisearkitekter, service- og kundeansvarlige, samt service management konsulenter.
Der er ingen formelle adgangskrav til kurset, men det er en god idé at have en generel forståelse for hverdagen i en IT-organisation.
Vi sørger for, at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære.
Erfaren underviser
Certificeret underviser
Certificering / eksamen
Øvelser og inddragelse
Materiale på dansk
Undervisning på dansk
Certificeret træningsorganisation
ITIL 4 giver et praktisk og fleksibelt grundlag for organisationens digitale transformation. ITIL 4 bidrager med en operationel og end-to-end digital model til levering og drift af produkter og IT services. ITIL 4 gør det muligt for IT-afdelingen at spille en større og mere afgørende rolle i forbindelse med forretningsstrategien. Derudover giver ITIL 4 også et overordnet end-to-end perspektiv, der integrerer både DevOps, Lean IT og agil udvikling.
Kurset gennemgår de grundlæggende elementer i ITIL med udgangspunkt i livscyklussen for en service. Og da ITIL er en meget omfangsrig Best Practice, vil kurset vil først og fremmest give dig et overblik over det omfattende stofområde.
God undervisning - Det var IKKE en endeløs række af slides, men en mere indførende form for undervisning.- Morten Hansen Banedanmark, Trafik
Undervisningen var nærværende, afslappet og med en stærk forståelse af, hvordan teorien kan bruges i forskellige kontekster.- Lars Foldager Nielsen Impact A/S
Underviseren har en rigtig god evne til at formulere teoretisk indhold og omsætte det til praktiske situationer som relaterer sig til hver enkelt kursusdeltagers kontekst.- Lars Foldager Nielsen Impact A/S
Underviser var virkelig dygtig og gjorde brug af læringsrige metoder, som gjorde, at jeg føler mig godt forberedt til eksamen.- Jacob Bahn Johannessen Zebra A/S
Jeg roser underviseren for den gode undervisning, og den gode måde han forklarer tingene på. Han er simpelthen en af det bedste underviser jeg længe har mødt!- Zakaria Lagmouchi Semler Mobility Retail A/S
Kursusmateriale er på dansk og eksamen er på engelsk.
Når du bestiller dit kursus, følger den officielle ITIL 4 e- bog med. Du får adgang til e-bogen sammen med din eksamenskode, som vi sender til dig i god tid inden kurset. Bogen kan ikke fravælges – heller ikke selv om du har købt den i forvejen.
Du kan læse mere om eksamensformen her.
Du skal besvare mindst 26 spørgsmål rigtigt (65%) for at bestå certificeringen.
Ved beståelse får du udstedt et certifikat i ITIL Foundation Certificate in IT Service Management.
Teknologisk Institut tilbyder denne certificering som akkrediteret træningsorganisation (ATO) under PeopleCert, der er ansvarlig for godkendelse af undervisere, auditering af administrative processer samt levering af akkrediteret materiale og eksamener.
ITIL® and the Swirl logo are registered trademarks of the PeopleCert group. Used under licence from PeopleCert. All rights reserved.
Uanset om du allerede arbejder med ITIL® - eller først skal til det nu - så er der mange gode grunde til at øge dine kompetencer med et kursus på Teknologisk Institut.
Jakob er en erfaren underviser, der gennem de sidste 20 år har arbejdet med salg, rådgivning, ledelse og undervisning inden for IT service management, IT process management og projektledelse. Jakob har gennem sit arbejde som konsulent, specialist og leder oparbejdet en omfattende praktisk erfaring fra både små og store virksomheder og både private og offentlige organisationer, der gør ham i stand til at formidle et højt specialiseret fagligt materiale i en praktisk og forståelig kontekst.
Michael har mange års erfaring med at undervise på ITIL kurser og er selv ITIL ekspert. Han bruger størstedelen af sin tid på at hjælpe større virksomheder med mange forskellige typer af opgaver inden for Service Management området. Opgaver, der primært indeholder elementer af procesforbedringer, procesdokumentation og procesudvikling, men det kan også handle om værktøjsunderstøttelse af processerne.
Aarhus 25. - 26. november 2024 Udsolgt | |
København 12. - 13. december 2024 Udsolgt | |
København 13. - 14. januar 2025 Black Days -40 % | |
Taastrup 27. - 28. januar 2025 Garantifor afholdelseBlack Days -40 % | |
Aarhus 3. - 4. februar 2025 Black Days -40 % |
Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.
Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til kurser@teknologisk.dk
Der er mange gode grunde til at øge dine kompetencer med et kursus i ITIL® på Teknologisk Institut. Få 3 gode grunde her og bliv klogere på fordelene.
Læs mere