Kurser

2 dages kursus 
Læring inden for et specifikt emne

Navigér sikkert i dine ledersamtaler - Værktøjskassen til meningsfuld dialog med dine medarbejdere

23. - 24. januar 2025 Taastrup
2. - 3. juni 2025 Taastrup
27. - 28. oktober 2025 Taastrup
22. - 23. januar 2026 Taastrup
DKK  11.999
ekskl. moms
Nr. 91489 A

Dine mange samtaler med dine medarbejdere er en måde at udøve god ledelse på. På en enkelt dag kan du deltage i alt fra MUS-samtaler, trivsels-, ansættelses-, konflikthåndterings-, advarsels-, 1:1-, distanceledelses-, sygefraværssamtaler til de mere uformelle samtaler ved kaffemaskinen. Dette kursus giver dig de nødvendige værktøjer til at skabe konstruktive ledersamtaler, der kan danne grundlag for gode resultater, høj trivsel og engagement for dig og dine medarbejdere.

Skab konstruktive samtaler med dine medarbejdere

Føler du dig udfordret af mængden og diversiteten af dine mange ledersamtaler i hverdagen? Forbereder du dig tilstrækkeligt til dine ledersamtaler? Er resultatet af samtalen altid, som du ønsker? Som leder står du utvivlsomt over for mange spørgsmål i forbindelse med dine egne samtaler med dine medarbejdere. Dette er helt forståeligt, da der er mange faktorer at tage højde for, når du som leder skal navigere mellem de mange forskellige ledersamtaler, du er ansvarlig for – nogle akutte og andre planlagte.

Dette kursus er designet til dig som leder, som ønsker at bruge dine ledersamtaler som et effektivt ledelsesværktøj, og som har brug for yderligere viden og værktøjer til at sikre, at ledersamtalerne leverer den ønskede værdi.

Deltagerprofil

Kurset er designet til ledere, der ønsker at bruge deres ledersamtaler som et effektivt ledelsesværktøj, og som har brug for yderligere viden og værktøjer til at sikre, at ledersamtalerne leverer den ønskede værdi.

Udbytte

  • Styrkelse i brugen af ledersamtaler som ledelsesredskab med fokus på de svære samtaler, de motiverende samtaler, de strukturerede samtaler, de udviklende samtaler, de løsningsorienterede samtaler m.m.
  • Værktøjer og inspiration til forberedelse af de forskellige samtaler
  • Indblik i de forskellige generationers unika – herunder hvordan det kan påvirke dine ledersamtaler
  • Viden om, hvordan de gode 1:1 samtaler kan være et af dine vigtigste fundamenter for følgeskab
  • Redskaber til, hvordan du via dine konstruktive samtaler styrker din relation til dine medarbejdere og øger deres tillid til dig

Det får du på kurset

Vi sørger for, at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære.

Efter du har fuldendt kurset, vil du modtage et kursusbevis.

Kursusbevis

Hos Teknologisk Institut bruger vi kun erfarne undervisere.

Erfaren underviser

På kurset får du morgenmad, frokost, snacks og drikkevarer.

Fuld forplejning

På kurset er der indtænkt øvelser og deltagerinddragelse.

Øvelser og inddragelse

Kursusmateriale er inkluderet i prisen.

Materiale

Materiale på dansk

Materiale på dansk

Undervisning på dansk

Undervisning på dansk

Tæt på kursusstedet er der gratis parkering.

Gratis parkering

Indhold

Status på dine nuværende ledelsessamtaler og ønsker for dine fremtidige
  • De forskellige ledersamtaler og deres kendetegn
  • De svære samtaler (eks. afskedigelse og advarsel)
  • De motiverende samtaler (eks. 1:1 og MUS)
  • De strukturerede samtaler (eks. ansættelse, løn og sygefravær)
  • De udviklende samtaler (eks. kompetencefokus og trivsel)
  • De løsningsorienterede samtaler (eks. distance og hybrid)
  • De akutte samtaler (ingen forberedelse, hurtige beslutninger m.m.)
Hvad kendetegner den gode og mindre gode ledersamtale? Og hvilke virkemidler kan du trække på, hvis samtalen går i stå eller hårdknude?
  • De forskellige ledelsesgreb, som du kan anvende
  • Forventningsafstemning
  • Mål og formål
  • Din autenticitet som leder
  • Coaching og relations-skabelse
  • Humor
  • Sproget
  • Blikket for dine medarbejderes aktuelle tilstand og situation
Faldgrupper, udfordringer, dilemmaer og fordele ved de forskellige typer af samtaler
  • Generationer, roller, hierarki – og hvornår en samtale er påkrævet
  • Hvordan læser du din modparts tilstand Tilstedeværelse kontra distancen – hvad skal du være særligt opmærksom på afhængigt af det enkelte forum fysisk, Teams, chat, telefon mm.)
  • Relationer, trivsel, nærvær og tillidens betydning
  • Kommunikationens betydning – balancen mellem at lytte og tale
  • Forberedelse, evaluering og refleksion (tid)
  • Forståelse, mening, energi og værdi
  • Gode råd
Dit vigtigste redskab i alle dine forskellige ledersamtaler er din lederidentitet.
  • Hvad kendetegner din identitet som leder?

Form

Kurset kombinerer teori, værktøjer, dialog og træning. Der arbejdes intensivt med dilemmaer og cases, og der lægges vægt på en stærk kobling mellem teori og praksis, så dine nye værktøjer effektivt kan integreres både i selve kurset og der, hvor de skal anvendes – nemlig på din egen arbejdsplads.

29375
Underviser

Rikke Uldal

4.78/5 (18 evalueringer) 
Baseret på alle evalueringer af underviseren fra de seneste 5 år.

Hun har arbejdet som HR-direktør, HR Businesspartner og Rekrutteringschef i flere større danske og internationale organisationer. Rikke har en baggrund inden for økonomi fra Sydney University, en Diplom i ledelse samt en organisationspsykologisk uddannelse. Rikke arbejder i dag i egen virksomhed som lederudviklingskonsulent- og underviser. Som underviser vægter hun højt, at det teoretiske fundament altid suppleres med praksisnære værktøjer, der hurtigt kan anvendes i hverdagen.

Vælg dato

Taastrup
23. - 24. januar 2025
Taastrup
2. - 3. juni 2025
Taastrup
27. - 28. oktober 2025
Taastrup
22. - 23. januar 2026
Taastrup
1. - 2. juni 2026