Lær at håndtere egne og andres følelser konstruktivt. Du bliver fortrolig med anerkendende og empatisk kommunikation og lærer at være nærværende i kontakten med andre, så der skabes grundlag for at fremme forståelse, udvikling og samhørighed.
Klar og nærværende kommunikation er omdrejningspunktet for empatisk kommunikation – du får sagt, hvad du mener, uden at træde andre over tæerne. Gennem en empatisk tilgang med øget bevidsthed om behovene bag det, vi siger, kan vi skabe åbne, ærlige og konstruktive relationer. Resultatet af dialog med udgangspunkt i empatisk kommunikation er et personligt udviklende og berigende samspil og samarbejde imellem mennesker. På kurset får du redskaberne til at fremstå empatisk og konstruktiv, når du kommunikerer og samarbejder med andre.
Vi sørger for, at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære.
Kursusbevis
Erfaren underviser
Maks. 16 deltagere
Fuld forplejning
Øvelser og inddragelse
Materiale på dansk
Undervisning på dansk
Gratis parkering
Det er altid en fornøjelse at være på kursus hos jer, der er super fine forhold, nem parkering og altid kompetente undervisere.- Anita Thomassen Region Midtjylland - Psykiatristaben
Empatisk kommunikation. Noget vi alle kan lære meget af, hvad enten du er leder, medarbejder, kollega, veninder /venner. Man tror man er så flik og forstående, men er man nu også det? Dette kursus giver i den grad noget at tænke over i mødet med andre mennesker. Både i teori og praksis.- Charlotte Schilling Brorsen Skanderborg Ungdomsskole - Skanderborg afdeling
Kurset kom omkring og dækkede langt mere end jeg havde forestillet mig og håbet på. Indholdet var relevant og anvendeligt.- Pernille Maj Svendsen Jordbrugets Uddannelser
Undervisningen veksler mellem oplæg, øvelser og dialog. Teori og praksis integreres i undervisningen, så kurset får et logisk og sammenhængende forløb.
Du vil i løbet af kurset få mulighed for at deltage i øvelser med feedback.
Kurset udbydes også som internt kursus i din virksomhed. Kontakt os for at høre nærmere.
Gitte er kommunikationskonsulent, certificeret træner i Ikkevoldelig Kommunikation, underviser, supervisor, mediator og psykoterapeut. Hun er uddannet i konfliktløsning og mediation og har trænet i IVK i bl.a. USA, Schweiz og England og har været tilknyttet det internationale Center for NonViolentCommunication. Hun har gennemført projekter for bl.a. Velfærdsministeriet, Socialministeriet, Fødevarestyrelsen samt afholdt kurser for kommuner, institutioner, private virksomheder, Lederforum og FOA.
Taastrup 22. januar 2025 Garantifor afholdelse | |
Aarhus 7. maj 2025 | |
Taastrup 27. august 2025 | |
Aarhus 5. november 2025 | |
Taastrup 21. januar 2026 |
Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.
Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til kurser@teknologisk.dk
Strategisk kommunikation er at kommunikere effektivt og troværdigt til andre. Få indsigt i hvordan du kommunikerer strategisk ved at læse artiklen.
Læs mereOplever du udfordringer, når du arbejder i grupper med personer, hvis personlighed er anderledes end din? Her er 4 tips, der kan lette samarbejdet!
Assertion går ud på at udtrykke sig præcist og have sine egne og andres interesser i tankerne. Hør Erik Juuls gode råd til assertiv kommunikation.
Lær at skabe det optimale arbejdsteam! I alle virksomheder er det godt, med forskellige roller blandt medarbejderne. Nogle rollefordelinger er mere optimale end andr...
Et effektivt teamsamarbejde kommer ikke af sig selv. I episode 7, bliver du klogere på, hvordan du ved hjælp af tillid, fælles fodslag og plads til uenighed kan styr...