Vi sidder klar til at hjælpe, uanset hvilke spørgsmål du måtte have
Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.
Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til kurser@teknologisk.dk
Når det drejer sig om projektledelse med fokus på teamet, og de aktører der er indblandet, handler ens lederskab om at kunne noget med mennesker. At være god til at lede et projektteam handler om at have overblik og kunne facilitere en god proces. Samtidig skal du kunne motivere dit team så de yder deres bedste og kunne løse eventuelle konflikter.
Lederskab i projekter handler blandt andet om:
Et succeskriterie for en god proces er godt samarbejde, og som leder af projektteams er det dit ansvar at facilitere samarbejdet og håndtere konflikter. Den gode leder løser ikke kun konflikter i projektteams men forebygger dem, og det er derfor betydningsfuldt med konkrete metoder hertil.
Læs mere om konflikthåndtering:
Uanset størrelsen af projektteamet er det stærkt nødvendig med en leder, der er god til at kommunikere. Uden tydelig kommunikation bliver processen besværlig, konflikter opstår og effektiviteten af arbejdet daler. Klar kommunikation er derfor altafgørende for projektteamets effektivitet og skal vægtes højt som leder af projekter.
Bliv klogere på, hvordan du kan styrke kommunikationen som leder: