Kurser

Fremragende2 dages kursus 
Læring inden for et specifikt emne

Styrk dine relationelle kompetencer i specialistrollen

12. - 13. december 2024 Taastrup
17. - 18. februar 2025 Aarhus
31. marts til 1. april 2025 Taastrup
11. - 12. september 2025 Taastrup
DKK  11.999
ekskl. moms
Nr. 90043 A
4,7
Fremragende
39 anmeldelser
Arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed inden for de sidste 5 år.

Bliv klogere på dig selv og dine handlemuligheder, når du som specialist gerne vil skabe gode relationer til kolleger og samarbejdspartnere. Her får du inspiration og værktøjer til at bringe dine specialistevner endnu bedre i spil.

Egne styrker og svagheder

På kurset får du indsigt i og forståelse for menneskers forskellighed og adfærd i samarbejdsrelationer. Du vil blive mere bevidst om, hvordan dine egne relationelle styrker og svagheder påvirker andre, og hvilken adfærd der er relevant at udvikle i lige præcis din specialistfunktion. Du vil samtidig blive klædt på at styrke relationen til dine kunder og dermed understøtte din evne til at skabe tillid og loyalitet i kunderelationen.

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til specialister, der har ansvar for faglige opgaver uden ledelsesansvar. Du kan fx være ingeniør, jurist, økonom, forsker, IT-ekspert, projektleder eller en anden funktion, der arbejder i en specialistrolle på forskellige niveauer i organisationen.

Udbytte

  • Styrket indsigt i egne foretrukne måder at agere på
  • Udvikling af egne præferencer og handlemønstre
  • Øget bevidsthed omkring sociale kompetencer og evnen til at skabe tillid
  • Metoder til at imødekomme udfordrende samarbejdsrelationer
  • Udvikling af din evne til at skabe en god kunderelation

Det får du på kurset

Vi sørger for, at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære.

Efter du har fuldendt kurset, vil du modtage et kursusbevis.

Kursusbevis

Hos Teknologisk Institut bruger vi kun erfarne undervisere.

Erfaren underviser

På dette kursus vil der højest være MAKS DELTAGERE pr. hold.

Maks. 16 deltagere

På kurset får du morgenmad, frokost, snacks og drikkevarer.

Fuld forplejning

På kurset er der indtænkt øvelser og deltagerinddragelse.

Øvelser og inddragelse

Materiale på dansk

Materiale på dansk

Undervisning på dansk

Undervisning på dansk

Tæt på kursusstedet er der gratis parkering.

Gratis parkering

Indhold

  • Inspiration til at skabe gode relationer på arbejdspladsen

  • Kortlægning af styrker og svagheder i specialistrollen

  • Bevidsthed omkring hvordan din adfærd påvirker andre mennesker

  • Træning i effektiv samtaleteknik for faglige specialister

  • Øget indsigt i andre menneskers overvejelser og handlemønstre

Anmeldelser af Styrk dine relationelle kompetencer i specialistrollen

4,7
 
Fremragende Baseret på 39 anmeldelser
Arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed inden for de sidste 5 år.
Fremragende
Meget godt
Godt
Mindre godt
Ikke godt
Godt indhold, særligt pga. fokus på værktøjer der kan anvendes i det daglige.
 - Rasmus Nielsen Linak A/S
Det overgik mine forventninger, og jeg gik derfra med flere værktøjer end jeg havde regnet med.
 - Pascal Gyldenberg Syddansk Universitet (University Of Southern Denma

Form

På kurset veksles der mellem teoretiske indlæg, gruppearbejde og individuelle øvelser. Gennem træning får du rig mulighed for at afprøve redskaberne i praksis. Formen giver rum til personlig refleksion, sparring og feedback fra både underviser og de øvrige deltagere.

Udbyttet af kurset bliver større, hvis du inden kursusstart har tænkt over dine potentielle udviklingsområder og evt. har haft en samtale med din leder om dette.

Se vores udvalg af kurser i kommunikation og samarbejde.

23522
Underviser

Malou Eskildsen

4.62/5 (182 evalueringer) 
Baseret på alle evalueringer af underviseren fra de seneste 5 år.

Malou er uddannet i psykologi og virksomhedsstudier fra RUC, er certificeret coach og har arbejdet som HR-business partner og HR-chef i tele- og mediebranchen. Hendes spidskompetencer som underviser er organisationer og mennesker i forandring, personlig udvikling og ledelse. Hun giver kursisterne fornyet inspiration, mod og handlekraft til at arbejde videre med værktøjer og refleksioner fra kurserne. Kursisterne roser Malou for hendes energiske, nærværende og involverende undervisningsform.

Vælg dato

Taastrup
12. - 13. december 2024
Aarhus
17. - 18. februar 2025
Taastrup
31. marts til 1. april 2025
Taastrup
11. - 12. september 2025
Aarhus
11. - 12. december 2025