Få en mere gnidningsfri hverdag, og brug din tid og energi på reelle problemstillinger. På kurset får du værktøjer til at klare selv de mest besværlige konflikter. Du lærer, hvordan du bliver mere konstruktiv i din omgang med mennesker.
Konflikter betyder tidsspilde, ineffektivitet, irritation og forspildte muligheder. Det er derfor af afgørende betydning at få vendt konflikter til positive og problemfattige situationer.
På kurset lærer du at "tage konflikterne i opløbet" og løse dem, inden de udvikler sig til uløselige knuder. Du lærer at identificere forskellige typer af konflikter og finde en løsningsmodel, der er optimal for dig i den givne situation. Desuden bliver du bedre til at motivere dine kolleger med succes og få dem til at arbejde med dig – frem for imod dig!
Vi sørger for, at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære.
Kursusbevis
Erfaren underviser
Maks. 16 deltagere
Fuld forplejning
Øvelser og inddragelse
Materiale på dansk
Undervisning på dansk
Rigtig god underviser, der inddrager alle i kurset på en rigtig god måde.- Bo Rowedder trafikstyrer. Midttrafik.
Det var et rigtigt godt kursus, hvor kursuslederen var rigtig god til at spørge ind til, hvad vi som kursister gerne ville have kurset drejet ind på, så vi kunne få mest muligt ud af det.- Maria Ellehammer Del Risco Novozymes A/S
Meget dygtig underviser, der er god til at inkludere os kursusdeltagere og god til at komme med eksempler. God deltagelse fra alle kursister og gode værktøjer, som man kan bruge i mange eksempler i hverdagen og på arbejdet.- Christina Fenger Royal Canin Danmark A/S
Mange vigtige værktøjer og betragtninger fra en meget dygtig kursusleder.- Magnus Hjort Rossen Nationalmuseet
Det var virkelig anvendeligt. Flere øjenåbnere og en meget kompetent underviser.- Margit Haim Cowi A/S
Kurset veksler mellem øvelser med konkrete værktøjer, gruppearbejde og oplæg. Undervisningen er involverende i sin form, og det forventes, at du bidrager aktivt undervejs.
Se vores øvrige kurser i konflikthåndtering.
Online kurset "Workplace Conflict Collection" kunne også være interessant for dig.
Charlotte er uddannet cand.negot. i international forhandling og kultur samt certificeret coach og mediator. Charlotte træner ledere og medarbejdere i sund konfliktadfærd og effektivt samarbejde. Derudover medierer hun fastlåste konflikter i organisationer og projektteams. Hun er en erfaren underviser, der med sin integrerende undervisningsstil lægger vægt på at inspirere og udfordre deltagerne i en praksisnær kontekst. Charlotte underviser i Jylland.
Ida er specialist i at udvikle og styrke ledergrupper. Desuden er hun specialiseret inden for pædagogisk ledelse. Idas kernekompetencer tæller også samarbejdsproblemer på arbejdspladsen, de svære samtaler og ledelse i tiden efter fyringer og nedskæringer. Ida coacher desuden ledere og medarbejdere, individuelt og i teams. Ida underviser på Sjælland.
Joachim Gram er uddannet psykolog med speciale i arbejds- og organisationspsykologi. Han har særlig ekspertise i, hvordan det gode arbejdsmiljø fremmes og trivslen på arbejdspladsen højnes. Joachim har flere års erfaring som organisationspsykolog hos forskellige danske virksomheder, hvor han har arbejdet med alt fra individuelle performance-samtaler, coaching, teamudvikling og supervision. Joachim underviser på Sjælland.
Taastrup 3. december 2024 Garantifor afholdelse | |
Taastrup 6. februar 2025 | |
Trekantsområdet 12. marts 2025 | |
Taastrup 19. juni 2025 | |
Aarhus 3. september 2025 |
Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.
Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til kurser@teknologisk.dk
Konflikter er naturlige og et grundvilkår i alle relationer, uanset om det er på arbejdspladsen eller hjemme i privaten. 5 gode råd til konflikthåndtering!
Læs mereTrap konflikterne ned med "Konflikttrappen". Få indblik i konflikters udvikling med modellen ’konflikttrappen’. Med indsigt i konflikttrappen, har du - n...
Nogle gange oplever vi, at bestemte kollegaer går os på nerverne i sådan en grad, at vores tanker ikke kan slippe det. Men hvad hvis nøglen til at blive fri for denn...
Få indblik i tre retninger inden for kommunikativ adfærd: Aggression, submission og assertion.
Hvilken konfliktstil har du? Vi reagerer alle forskelligt, når vi havner i konflikt. Nogle er konfronterende og andre passive. Tag testen, og bliv klogere på, hvorda...