Hvad er ITIL® 4?
ITIL 4 er både et fælles sprog for IT-professionelle – og et internationalt anerkendt rammeværk til at levere gode digitalt understøttede services. ITIL 4 bygger på mere end 30 års ITSM-erfaringer, der er opsamlet, konsolideret og opdateret af IT-professionelle fra mange forskellige forretningsområder.
ITIL 4 har udviklet sig til at levere en end-to-end Digital Operating Model og Service Value Chain, der dækker leverance og vedligeholdelse af IT- og digitale services. I den nye ITIL 4 er der også integreret DevOps, Lean IT og agil udvikling. Læs mere om IT-sproget ITIL® herunder:
Hvad er fordelene ved ITIL® og Service Management?
- Skaber en fælles referenceramme gennem sprogbrug og begreber på tværs af leverandører og kunder
- Definerer de nødvendige roller
- Er med til at sikre at fokus er på kundens ønsker og behov
- Forudsigelige og konsekvente processer ved brugen af Best Practice processer
- Bedre udnyttelse af kompetencer og erfaringer
- Reducerede omkostninger
I denne artikel får du 3 gode grunde til at deltage på et ITIL®-kursus.
ITIL®-kursus
Er du på udkig efter et kursus i ITIL, findes der flere niveauer:
- ITIL 4 Foundation
- ITIL Specialist
- ITIL Strategist
- ITIL Leader
- ITIL Master
ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
![ITIL Certification](/_/cms.net/helpers/getmedia.ashx?src=cs&company_id=tek&media_id=22692)
Certificeringer er både en fordel for dig og din virksomhed. Du får bevis på dine kompetencer, og din arbejdsplads kan overfor kunder og samarbejdspartnere dokumentere, at medarbejdernes faglige niveau er i top.
På Teknologisk Institut udbyder vi ITIL 4 Foundation, samt et udvalg af specialistkurserne. Kontakt os for at høre nærmere.
Vi afholder gerne firmakurser på både dansk og engelsk, hvis I er flere fra samme firma, der ønsker det samme kursus.